یازدهمین گردهمایی میلاد پیامبر(ص) در الجزایر
کد خبر: 4091083
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
مدرسه قرآنی «مالک بن انس» برگزار کرد؛

یازدهمین گردهمایی میلاد پیامبر(ص) در الجزایر

یازدهمین گردهمایی ویژه میلاد پیامبر(ص) به همت مدرسه قرآنی «مالک ابن انس» الجزایر در مرکز فرهنگی شهر «اَدرار» این کشور برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از aps.dz، این گردهمایی با عنوان «روابط دینی و فرهنگی الجزایر با غرب آفریقا» با حضور اندیشمندان و اساتید دانشگاهی و علمایی که در تقویت روابط با مناطق آفریقایی تأثیرگذار بوده‌اند، برگزار و در آن تلاش‌های علما و اندیشمندان الجزایری به منظور ایجاد روابط با کشورهای آفریقایی تشریح شد.

«محمد المهدی غیتاوی»، از اساتید مدرسه قرآنی «مالک بن انس» طی سخنانی در این همایش اظهار کرد: انتخاب موضوع مربوط به تعامل الجزایر با کشورهای آفریقایی، با هدف تجلیل و تحکیم تلاش‌های علمای الجزایر در کنار کاروان‌های تجاری در زمینه نشر ارزش‌های اجتماعی و تعالیم دین مبین اسلام در کشورهای آفریقایی انجام شده است و زمینه مناسبی را برای تقویت ریشه‌های روابط میان الجزایر و آفریقا فراهم می‌کند.

در ادامه نیز «دباغ محمد» از دانشگاه «اَدرار» بیان کرد: نلاش برخی علمای الجزایر برای تدوین سفرهای خود به کشورهای آفریقایی، در ترسیم تصویری گویا از تلاش‌ها به منظور ایجاد روابط با کشورهای آفریقایی سهم بسزایی داشته و این سفرنامه‌ها مرجعی مناسب برای پژوهشگران فعال در این حوزه است.

همچنین در این همایش، راه‌اندازی شبکه تلویزیونی الجزایری فعال در زمینه روابط آفریقایی و آشنایی با جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این روابط با هدف تقویت تعامل با کشورهای قاره آفریقا که علمای منطقه از گذشته آن را پایه‌گذاری کردند، درخواست شد.

یادآور می‌شود، جشن‌های میلاد النبی(ص) به مناسبت ایام میلاد پیامبر(ص) و ماه ربیع‌الاول در شهرهای مختلف الجزایر آغاز شده است و شهروندان این کشور به نبی مکرم اسلام(ص) ارادت خاصی داشته و بیشتر تمایل دارند که فرزندان خود را به نام «محمد» و «احمد» نامگذاری کنند.

بنا به آمار منتشره از سوی وزارت کشور الجزایر، «محمد» از سال‌های 1970 تا 2020 بیشترین اسمی بوده که بر پسران الجزایری گذاشته شده است.

انتهای پیام
captcha