استفاده از ظرفیت‌های بومی برای تدریس دوره‌های آموزشی قرآن در استان‌ها
کد خبر: 4091173
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم خبر داد:

استفاده از ظرفیت‌های بومی برای تدریس دوره‌های آموزشی قرآن در استان‌ها

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت اساتید بومی برای تدریس دوره‌های آموزشی قرآن کریم در استان‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه تلاوت، حسین تقی‌پور، معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم در حاشیه بازدید از محل برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرس قرآن کریم در مجتمع یاوران مهدی‌(عج) جمکران اظهار کرد: دوره تربیت مدرس به عنوان عالی‌ترین سطح دوره‌های آموزشی قرآن کریم از معدود دوره‌هایی است که سالانه فقط چند مرتبه برگزار می‌شود، ولی در سال‌های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزاری این دوره آموزشی هم محدود شده است.

وی افزود: در دوره اخیر با سازمان بسیج هماهنگی لازم انجام شده که این دوره آموزشی با حضور فعالان قرآنی از سراسر کشور برگزار شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان دارالقرآن الکریم کشور بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های بومی برای توسعه آموزش‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: افرادی که در دوره تربیت مدرس قبول شوند، می‌توانند در دوره‌های تربیت مربی در استان‌های کشور تدریس کنند.

تقی‌پور بیان کرد: در حال حاضر اساتید دوره‌های آموزشی استان‌ها از تهران یا دو سه استان دیگر تأمین می‌شود و سیاست سازمان دارالقرآن الکریم بر این است که از ظرفیت‌های بومی برای مدیریت و تدریس دوره‌های آموزش قرآن کریم استفاده شود.

وی افزود: اسامی مدرسان دوره‌های آموزشی قرآن کریم در سامانه ملی ثبت می‌شود و مراکزی که تصمیم دارند دوره‌های آموزش قرآن را برگزار کنند، از ظرفیت این اساتید استفاده می‌کنند.

انتهای پیام
captcha