سفیر استرالیا با پوشش چادر در حرم امام موسی کاظم(ع)
کد خبر: 4091285
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

سفیر استرالیا با پوشش چادر در حرم امام موسی کاظم(ع)

حضور سفیر استرالیا با پوشش چادر در حرم امام موسی کاظم(ع) در شهر کاظمین مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نون عراق، پاولا گانلی، سفیر استرالیا در عراق روز سه‌شنبه به دو منطقه قدیمی الکاظمیه و الاعظمیه در عراق سفر کرد.

سفارت استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: گانلی به زیارت مرقد ابوحنیفه و سپس به زیارت ضریح امام موسی کاظم (ع) رفت تا از اهمیت این اماکن دینی آگاهی پیدا کند.

بر اساس این بیانیه، سفیر استرالیا در جریان تشرف به حرم امام موسی کاظم(ع) تصریح کرد: عراق کشوری غنی از مذاهب، تاریخ، فرهنگ، صلح و عشق است؛ هر دو منطقه کاظمیه و اعظمیه نشان دهنده تاریخ بغداد هستند؛ هر کجا که می‌روم سخاوت، عشق و قدردانی مردم عراق را می‌بینم.

الاعظمیه و الاکاظمیه دو منطقه در شمال بغداد هستند كه در طول تاریخ چند صد ساله همواره به دلیل اینكه یكی محل سکونت عراقی‌های اهل تسنن و دیگری محل اقامت شیعیان است، شاهد تحولات مختلف بوده و حتی در مسائل سیاسی نظیر انتخابات نیز این دو منطقه رقابت جالب توجهی با همدیگر داشته‌اند.

الاعظمیه در بخش شرقی رودخانه دجله در بخش الرصافه واقع شده و در برگیرنده مرقد ابوحنیفه النعمان بن ثابت، مشهور به ابوحَنیفه؛ فقیه و متکلم نامدار کوفه و پایه‌گذار مذهب حنفی و الاکاظمیه در غرب دجله در بخش الكرخ واقع شده و مراقد امام موسی کاظم و امام محمد تقی علیهما السلام در آنجا واقع است.

گروه‌های تکفیری و بعثی بارها با هدف ایجاد فتنه میان شیعیان و اهل تسنن و بسترسازی برای تشدید اختلافات قومی و طائفه‌ای در عراق اقدام به حملات تروریستی علیه اهالی اعظمیه یا کاظمیه کرده‌اند.

منطقه اعظمیه که با نخلستان‌ها و باغستان‌های انبوه احاطه شده سال‌های گذشته یکی از مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی بود.

انتهای پیام
captcha