بیش از 10 هزار تن از مدارس دینی آستان حسینی دانش‌آموخته شدند
کد خبر: 4091316
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
مسئول عراقی:

بیش از 10 هزار تن از مدارس دینی آستان حسینی دانش‌آموخته شدند

مسئول شعبه مدارس دینی آستان مقدس امام حسین(ع) اعلام کرد که مجموع مدارس دینی آستان در داخل و خارج عراق به 68 مدرسه می‌رسد که بیش از 10 هزار محصل یا فارغ‌التحصیل مبلغ، معلم و خطیب دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری نون عراق، سیدعباس اللاوندی، مسئول شعبه مدارس دینی حوزه امور دینی آستان مقدس حسینی اعلام کرد که تاکنون بیش از 10 هزار دانش‌آموز زن و مرد در 68 مدرسه دینی در حال تحصیل هستند یا از آن فارغ‌التحصیل شده‌‌اند.

اللاوندی مدارس دینی آستان را از شعب اصلی حوزه امور دینی آستان برشمرد و گفت: این شعبه سال 2014 تحت نظارت شیخ احمد الصافی تأسیس شد و مسئولیت آن، مدیریت و نظارت بر مدارس دینی در استان‌های مختلف عراق و همچنین خارج این کشور است.

سیدعباس اللاوندی، مسئول شعبه مدارس دینی حوزه امور دینی آستان مقدس حسینی

او با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد مدارس دینی آستان به 68 مدرسه در داخل و خارج عراق رسیده است، افزود: شعبه مدارس دینی آستان از چند بخش تشکیل شده که یکی واحد پیگیری و هماهنگی فعالیت‌های این مدارس از نظر مدیریت، اساتید و شیوه تدریس و امتحانات و حضور و غیاب مدارس و تأمین مایحتاج مدارس است.

این مسئول آستان حسینی تصریح کرد: واحد دیگر، واحد فعالیت‌های الکترونیک است که به تمام فعالیت‌های الکترونیک حوزه علمیه و دروس تبلیغی می‌پردازد که مهمترین آنها مطالعه آزاد است که به آن (تحصیل از راه دور) می‌گویند که یک مدرسه و حوزه مستقل است؛ به نحوی که دانش‌آموزانی که از دیگر استان‌های عراق امکان رساندن خود به کربلا ندارند یا برای دانش‌آموزان خارجی امکان استفاده از کلاس‌ها را فراهم می‌کند و دانش‌آموزانی از اروپا، آمریکا، استرالیا، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ایران، هند و ترکیه هم در آن شرکت دارند.

68 مدرسه دینی آستان مقدس حسینی بیش از 10 هزار محصل و فارغ التحصیل دارد/آماده

اللاوندی گفت: حوزه امور دینی آستان، واحدی هم به نام مراکز دینی دارد که ویژه نشر فرهنگ دینی از طریق ارائه اطلاعات دینی به زبان امروزی با حضور در مناسبات، مسابقات و فعالیت‌هایی است که از طریق آن امکان انتقال اطلاعات دینی، عقیدتی، اخلاقی و تربیتی مورد نیاز فرزندانمان وجود دارد.

او با اشاره به اینکه مدارس دینی آستان در دو کشور اندونزی و دانمارک شعبه دارند، گفت: این دو مدرسه بیش از 200 دانشجوی دختر و پسر 15 سال به بالا دارد که البته بیشترشان از بین بانوان هستند و مهاجران عراقی و عربی فارغ‌التحصیل در علوم دینی آن را مدیریت می‌کنند.

اللاوندی از تقاضاهای متعدد برای تأسیس مدارس جدید در تعدادی از کشورهای عربی، اسلامی و غیر اسلامی خبر داد و گفت: این امر مستلزم تأمین مکان و هزینه‌های تأسیس مدارس است که هنوز فراهم نشده است.

مسئول مدارس دینی آستان با بیان اینکه دو سوم مدارس دینی آستان ویژه بانوان است، گفت: خیلی از این بانوان به مبلغانی تبدیل شده‌اند که از جمله مسئولیت آنها پاسخ به سؤالات شرعی زائران در جریان مناسبت‌های میلیونی زیارت کربلا است؛  کما اینکه خیلی از دانشجویان ما امروز خطبای منبر حسینی و اساتید مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

او با اشاره به تحصیل یا فارغ‌التحصیلی بیش از 10 هزار دانش‌آموز زن و مرد در مدارس دینی آستان گفت: خیلی از این دانش‌آموزان دارای مدارک کارشناسی، یا کارشناسی ارشد و دکتری شدند و در مدارس و دانشگاه‌ها به تحصیل مشغولند.

انتهای پیام
captcha