رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وحدت نقش سازنده ایفا کنند
کد خبر: 4091913
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

رسانه‌ها در ترویج فرهنگ وحدت نقش سازنده ایفا کنند

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با تأکید بر اینکه امروز وحدت در جامعه اسلامی یک نیاز جدی است، گفت: اصحاب رسانه یکی از بازوهای مهم در نظام و انقلاب هستند که می‌توانند در ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز در جوامع با هویت تقریبی نقش سازنده داشته باشند.

حجت الاسلام نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی مدیریت حوزه‌های علمیه استان، حجت‌الاسلام نادر حقیقی، مدیر این نهاد، امروز، 23 مهرماه، اظهار کرد: با نگاهی به تاریخ اسلام، پیامبر اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع)، سردمدار وحدت، اتحاد و همبستگی در بین جامعه مسلمانان بوده‌اند.

وی با اشاره به احادیث و روایات فراوان و شیوه عملی زندگانی امام صادق(ع) در خصوص وحدت در جامعه مسلمانان، افزود: آن حضرت نسبت به ارتباط جامعه اهل سنت با شیعه تأکید فراوان داشتند. چه بسا در روایتی مبسوط از امام صادق(ع) که می‌فرمایند: «عباداتی که به صورت اتحاد گونه میان شیعیان و اهل سنت انجام می‌شود و نمازی که پشت سر اهل سنت با نگاه وحدت خوانده شود، مثل این است که پشت سر رسول گرامی اسلام خوانده شود».

حقیقی بیان کرد: از امام صادق(ع) در خصوص ارتباط روزمره با اهل سنت پرسیده شد، ایشان در جواب فرمودند: «ارتباط با اهل سنت باید به شکلی باشد که مایه زینت ما اهل بیت(ع) باشید تا اهل سنت با افتخار بگویند شیعیان جعفری ارتباط سازنده دارند». در ادامه حضرت فرمودند: «در تشییع جنازه آن‌ها شرکت کنید، به عیادت مریض‌های آن‌ها بروید و به گونه‌ای رفتار کنید که مایه سرافزاری و سربلندی ما اهل بیت(ع) شوید».

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با تأکید بر اینکه وحدت و اتحاد در جامعه مسلمین یک نیاز جدی است، عنوان کرد: دشمنان به دنبال از بین بردن این وحدت از طرق‌ مختلف است تا اهداف شوم و پلید و استکباری خود را در جامعه اسلامی عملی سازند.

حقیقی در پایان یادآور شد: اتحاد مضاعف بین جامعه شیعی را باید تقویت کرد و گروه‌ها و تفکرات مختلف سیاسی و اجتماعی را در کنار هم قرار داد تا با مسالمت بیشتری به روند پیشرفت دنیای اسلام اهتمام ورزند. اصحاب رسانه یکی از بازوهای مهم در نظام و انقلاب هستند که می‌توانند در ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز در جوامع با هویت تقریبی نقش سازنده داشته باشند.

انتهای پیام
captcha