مانور زلزله در مناطق روستایی اهر برگزار شد
کد خبر: 4092137
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

مانور زلزله در مناطق روستایی اهر برگزار شد

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان اهر از برگزاری مانور آمادگی در برابر زلزله در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این مانور افزایش تاب‌آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال برای پیشگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله است.

مانور زلزله، هلال احرعباس جهانگیری، سرپرست هلال احمر شهرستان اهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی، تمرین صحیح پناهگیری و خروج ایمن در خانه‌های هلال شهر و روستا برگزار شد.

وی هدف از اجرای این مانور را افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه‌های هلال جهت پیشگیری و کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله در خانه‌های هلال شهری و روستایی عنوان کرد.

جهانگیری ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خانه‌های هلال در مناطق محروم شهری و روستایی شهرستان اهر را بالا برشمرد و افزود: به‌مناسبت روز جهانی كاهش بلايای طبيعی مانوری تحت عنوان «اصول صحيح پناهگيری و خروج ايمن و اضطراری» در خانه‌های هلال مناطق کمتر برخوردار خیابان شمس شله بران و خانه هلال محله کمتر برخوردار بنفشه و خانه هلال شهدای روستای کقالق با شرکت اعضای خانه‌های هلال‌ شهرداران، بانو یاران، مسئولان پهنه‌ها، جوانان داوطلب، امدادگران، مربيان و اهالی محله برگزار شد.

سرپرست هلال احمر اهر گفت: در این مانور اعضای خانه‌های هلال با مهارت‌های اصول پناهگیری و خروج اضطراری در زمان وقوع زلزله آشنا شدند و به صورت عملی نیز آن را تمرین کردند و شرکت کنندگان در این مانور بعد از پناهگیری صحیح، خروج ایمن در پایان نقاط ضعف و قوت تمرین، توسط مسئولان و ناظران که قبلاً تعیین و در جایگاه مخصوص مستقر بودند ثبت و ضبط کردند تا در برنامه‌های آتی بهره‌برداری لازم صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha