گلایه از استقبال کم مؤسسات قرآنی برای عضویت در «شاد»
کد خبر: 4092252
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
انجم‌شعاع بیان کرد:

گلایه از استقبال کم مؤسسات قرآنی برای عضویت در «شاد»

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با تأکید بر اینکه هیج محدودیتی برای تشکیل کلاس‌ها در پلتفرم شاد نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر 9 استان، تقاضای خود را برای ایجاد «کد» معلمان در شاد، ارسال کرده‌اند که مجموع آن در مقایسه با سه هزار مؤسسه قرآنی، عدد قابل توجهی نیست.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتبه گزارش خبرنگار ایکنا، شانزدهمین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان‌ها امروز، 24 مهرماه به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن قرار برگزار شد.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اینکه از حضور برخی از مدیران استان‌ها به دلیل مشکل اینترنت محروم هستیم، اظهار کرد: این جلسه هفته گذشته نیز به دلیل مشکلات اینترنتی لغو شد، ولی ناچار به تشکیل آن بودیم و مصوبات جلسه را در اختیار سایر اعضا قرار خواهیم داد.

وی به مصوبات مجمع فصلی اخیر اتحادیه به میزبانی استان فارس اشاره کرد و ادامه داد: اتحادیه کشوری به عنوان خادم مجموعه شما عزیزان، پیگیر انجام تکالیفی است که در مجمع فصلی شیراز برعهده ما گذاشته شده است. امیدوارم در این موضوع، علی‌رغم مشکلات و محدودیت‌ها بتوانیم سرفراز باشیم.

انجم‌شعاع به تشکیل جلسه‌ای طی شنبه آتی برای نهایی شدن سند چشم‌انداز اتحادیه کشوری با حضور امیرحجت مرادی، مسئول کمیته طرح و برنامه اتحادیه اشاره کرد و گفت: مدیران علاقه‌مند می‌توانند برای نهایی‌سازی سند چشم‌انداز به صورت حضوری در این جلسه شرکت کنند، سپس سند پس از فرصت یک هفته‌ای در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت تا ایرادها رفع و سند نهایی شود.

توافقات اولیه سفرهای استانی به آذربایجان شرقی و اردبیل

در بخش دیگر این نشست، حسن عباسیان و نهضت حورزاده، مدیران عامل اتحادیه‌های آذربایجان شرقی و اردبیل به ارائه گزارش اجمالی از سفرهای استانی‌ اخیر مدیرعامل اتحادیه کشوری پرداختند.

حل مشکل مکان اتحادیه طی جلسه با استاندار و شهرداری استان، توافق برای جابه‌جایی زمینی که اتحادیه استان در ادوار گذشته با مساحتی حدود 700 متر داشت با مکان ساخته شده حدود 250 تا 300 متر به عنوان مکان همیشگی اتحادیه، اختصاص منابع درآمدی پایدار در حوزه زمین کشاوری و معادن، اعلام آمادگی برای سرمایه‌گذاری مؤسسات در منطقه آزاد ارس از جمله توافقات اولیه جلسات با استاندار آذربایجان شرقی بوده است.

از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل اتحادیه کشوری به آذربایجان شرقی می‌توان به واگذاری یکی از مدارس در حال فروش شهر تبریز به اتحادیه برای ساخت مجمع بزرگ قرآنی شهر، اشاره کرد.

از توافقات سفر مدیرعامل اتحادیه کشوری به اردبیل می‌توان به واگذاری زمین در همه شهرستا‌ن‌ها، کمک استاندار برای تجهیز مؤسسات قرآنی، واگذاری زمین از منابع طبیعی استان برای در نظر گرفتن اردوگاهی برای فعالان قرآنی، استفاده از تبصره 16 و اعطای تسهیلات با سود پایین به مؤسسات قرآنی، تعیین ساختار اجرایی از سوی اتحادیه استانی برای اختصاص منبع درآمدی در حوزه معدن و زمین کشاورزی و موافقت استاندار برای در اختیار قرار دادن یک دستگاه خودرو به اتحادیه استانی از جمله خروجی‌های جلسه با استاندار اردبیل اشاره کرد.

اختصاص کمک‌های اولیه برای ساخت زمین اتحادیه، موافقت اولیه با راه‌اندازی تعاونی مسکن و اختصاص هزینه‌ای برای ایجاد آن از دیگر خبرهای خوش سفر به اردبیل بود.

قم و البرز؛ مقصد سفرهای بعدی

در ادامه محمد انجم‌شعاع گفت: پس از اتمام هماهنگی‌های لازم در هفته‌های آینده از مؤسسات استان تهران، قم و البرز و با استانداران و شهرداران آن جلساتی را به منظور اقدامات اولیه خواهیم داشت. هر چند صحبت‌هایی نیز به صورت حضوری با استاندار مازندران و کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است که در صورت موافقت و انجام مقدمات به این استان‌ها سفر خواهیم کرد. 

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با اشاره به اینکه یکی از درخواست‌ها بحث اینترنت رایگان برای برگزاری کلاس‌های غیر حضوری بود، اظهار کرد: با پیگیری‌های متعدد از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر ارتباطات به توافق در این زمینه نرسیدیم و گلایه‌مندی به معاون رئیس جمهور اعلام شد. در نهایت همراه اول، راه را برای ما باز کرد و مقرر شد تا معلمان و متعلمان از طریق پلتفرم شاد، به صورت رایگان از اینترنت بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای برگزاری کلا‌س‌ها در پلتفرم شاد نیست، گفت: تنها 9 استان، اطلاعات مؤسسات و مربیان متقاضی را ارسال کرده‌اند در حالی که من به نمایندگی از سوی سه هزار مؤسسه قرآنی و 27 هزار معلم قرآنی پیگیر این موضوع شدم، ولی آمار متقاضیان برای استفاده از این پلتفرم قابل قبول نیست.

انجم‌شعاع اضافه کرد: استان البرز با پنج متقاضی، چهارمحال و بختیاری با 26 مورد، خراسان جنوبی با 129 درخواست، خراسان رضوی با هفت متقاضی، خراسان شمالی با 48 مورد، زنجان با هفت، لرستان با 46 مورد، هرمزگان با 24 متقاضی، یزد با 12 مورد از جمله 9 استان درخواست‌کننده بودند. امیدوارم سایر استان‌ها نیز تقاضاهای خود را ارسال کنند تا کد در شاد برای معلمان ایجاد شود و بتوانند دانش‌آموزان و کاربران زیادی را ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: هیج محدودیتی برای برگزاری کلاس‌ها در شاد نداریم، بنابر این خواهشمندم با وسواس برخورد نکنید و حتی اگر یک حافظ قرآن دارید که می‌تواند کلاس تحت پوشش مؤسسه داشته باشد، این کار را انجام دهید. فرصت خوبی است که از آن استفاده کنید.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در ادامه به بیان اینکه در ایام و فصل بودجه‌ریزی هستیم، اظهار کرد: اگر ردیف بودجه‌ای در اعتبار سنواتی نداشته باشیم، همواره شاهد مشکلات فعلی خواهیم بود. در این زمینه در کنار مکاتبات اتحادیه کشوری به نمایندگان مجلس و دستگاه‌های مربوطه و پیگیری‌ها، همانطور که در گذشته گفته شد باید از سوی اتحادیه‌های استانی نیز پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: اگر از سوی اتحادیه‌های استانی گام فراگیری برداشته نشود و مکاتباتی انجام نشود، قطعا در سال آینده نیز در خصوص اعتبارات دچار مضیقه خواهیم بود.

مدیرعامل اتحادیه کشوری با تأکید بر برنامه هفتم و تدوین برنامه‌‌ای جامع‌تر برای پنج سال بعدی کشور، تصریح کرد: در این برنامه معمولا یکسری از احکام دائمی است که برنامه سنوات را بر اساس آن احکام دائمی تنظیم می‌کنند. نیاز به جملات مطول درباره برنامه‌ها نیز نیست بنابراین چون در مرحله تدوین آن هستند هر کدام از دوستان تمایل دارند و در این زمینه تجربه دارند، یک جمله برای احکام دائمی در زمینه بخش مردمی ـ قرآنی در برنامه هفتم پیشنهاد دهند تا طی آن به بخش مؤسسات مردمی نیز توجه لازم شود.

اهم مطالب بیان شده از سوی مدیران عامل اتحادیه؛

  • درخواست فرصت از سوی استان‌ها برای اعلام سهمیه‌ برای حضور در «شاد»
  • لزوم پیگیری خروجی سفرهای استانی از سوی اتحادیه کشوری و اتحادیه‌های استانی
  • شناسایی ظرفیت‌های استان پیش از سفر
  • ارائه متن نامه پیشنهادی به نمایندگان مجلس، به منظور مکاتبه با نمایندگان استان و مخیر بودن استان‌ها برای تغییر محتوا و مقدمه و مؤخره آن.
انتهای پیام
captcha