ظرفیت اتحادیه مؤسسات قرآنی استان‌ها مغفول مانده است
کد خبر: 4091918
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
در راستای انسجام‌بخشی فعالیت‌های قرآنی

ظرفیت اتحادیه مؤسسات قرآنی استان‌ها مغفول مانده است

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر با بیان اینکه در اتحادیه ظرفیتی برای انسجام‌بخشی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه وجود دارد، تأکید کرد از این ظرفیت باید به بهترین شکل بهره‌مند شد.

محمد ادیب‌نیامحمد ادیب‌نیا، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا گفت: در اتحادیه مؤسسات قرآنی، ظرفیتی برای انسجام‌بخشی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه وجود دارد. به نظرم از این ظرفیت باید به بهترین شکل استفاده شود، نقش مؤسسات در جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در بحث آموزش روخوانی، تربیت 10 میلیون حافظ و ... واقعاً حیاتی و کلیدی است. البته مؤسسات وظایف خود را به خوبی انجام داده‌ و قاریان خوبی تربیت کرده‌اند، جلسات و محافل خوبی نیز برگزار کرده‌اند، منتهی باید از این ظرفیت بهتر استفاده شود.

وی عنوان کرد: مؤسسات برای اجرای برنامه‌های قرآنی و مذهبی نیازمند حمایت نهادهای دولتی هستند. درست است که بر مردمی بودن آن‌ها تأکید داریم، اما اگر دولت 50 درصد حمایت نکند، واقعاً با مشکل مواجه می‌شویم. به نظرم آن ظرفیت اگر با حمایت نهادهای دولتی همراه شود، می‌تواند انگیزه‌ای به مؤسسات برای فعالیت باشد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان بوشهر با اشاره به گزارشی از رویدادهای این اتحادیه در شش ماه نخست سال بیان کرد: پیگیر عضویت فعالان قرآنی استان، در بیمه فعالان قرآنی بودیم. کارگاه تربیت قرآنی را نیز با حضور رضا نجفی، عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس، در تعدادی از مؤسسات استان برپا کردیم و همچنان مؤسسات زیادی متقاضی اجرای این دوره هستند.

ادیب‌نیا اظهار کرد: استان بوشهر نخستین استانی بود که از مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی میزبانی کرد و با توجه به هماهنگی‌هایی که با استانداری انجام شد، مدیرعامل اتحادیه کشوری، نشستی با حضور استاندار، مشاور امور قرآنی استاندار، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر و هیئت مدیره اتحادیه داشت و استاندار، حمایت خود را از مؤسسات از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام کرد. اجرایی شدن مصوبات جلسه مذکور تا آبان‌ماه به سرانجام خواهد رسید.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان بوشهر بیان کرد: طی ماه مبارک رمضان سال جاری، تعداد زیادی محافل قرآنی را در سطح مؤسسات استان با استقبال خوب اهالی خونگرم بوشهر برگزار کردیم.

مسکوت ماندن طرح اتقان

وی همچنین در مورد طرح اتقان گفت: برنامه‌های خوبی حول اجرای این طرح داشتیم، با وجود اینکه 17 مؤسسه توانمند در خصوص اجرای آن معرفی شده بود، اما کماکان منتظر ابلاغیه آموزش و پرورش برای آغاز اجرای آن هستیم. مقرر بود وزارت آموزش و پرورش با کمک اتحادیه این طرح را اجرا کند، اما هنوز نه فقط در استان بوشهر بلکه در چهار استان پایلوت دیگر نیز اجرای این طرح مسکوت مانده است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان بوشهر درباره چرایی آن بیان کرد: تعدادی از بندهای طرح نیاز به بازنگری و اصلاح از سوی آموزش و پرورش دارد.

وی در پایان با بیان اینکه در دوره شیوع بیماری کرونا نه تنها مؤسسات استان بلکه مؤسسات کل کشور متضرر شدند، اظهار کرد: غالباً در بحث اجاره‌بها و جذب دانش‌آموز دچار مشکل بودند و تقریباً 50 درصد مؤسسات در کل کشور نیمه‌فعال شدند و استان ما نیز از این امر مستثنی نبود.

انتهای پیام
captcha