کارگران؛ قربانیان تبعیض دینی در انگلیس
کد خبر: 4092643
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
نتیجه یک نظرسنجی نشان داد؛

کارگران؛ قربانیان تبعیض دینی در انگلیس

نتیجه یک نظرسنجی بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری در انگلیس نشان می‌دهد که ده‌ها هزار کارگر در انگلیس قربانی نژادپرستی و تبعیض دینی و قومی در جامعه و محل کار هستند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، بزرگ‌ترین مطالعه فدراسیون اتحادیه‌های کارگری بریتانیا در مورد نژادپرستی در محل کار در این کشور، شواهد تکان دهنده‌ای را از افرادی که قربانی تبعیض‌ شده‌اند، ارائه داده است.

براساس مطالعه انجام شده توسط این اتحادیه که بزرگ‌ترین اتحادیه کارگری در بریتانیا محسوب می‌شود، اقلیت‌هایی با ریشه‌های قومی و دینی مختلف بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر نژادپرستی و زورگویی‌ها در محل کار دارند که باعث می‌شود اعتماد  خود را به محل کار از دست بدهند و به ترک  کار متوسل شوند.

این مطالعه عمق مشکل نژادپرستی را در بریتانیا نشان می‌دهد که همچنان هزاران قربانی را در کار و همچنین سیاست در بر گرفته است و سیاستمداران زن و مرد به ویژه مسلمانانی هم بوده‌اند که در داخل احزابشان به دلیل دینشان در معرض نژادپرستی قرار گرفتند.

این مطالعه نشان داد که بیش از  120 هزار کارگر اقلیت به دلیل قرارگرفتن در معرض نژادپرستی در محل کار خود از شغلشان استعفا داده‌اند، زیرا تبعیض علیه کارگران اقلیت منجر به عدم اعتماد آنها به محیط کار شده است و آنها همیشه احساس می‌کنند که در معرض خطر نژادپرستی و زورگویی قرار دارند.

این مطالعه که بزرگترین در نوع خود محسوب می‌شود. حدود 3.9 میلیون کارگر متعلق به اقلیت‌های مختلف را مورد بررسی قرار داد. این نشان داد که از هر چهار کارگر سیاهپوست یا اقلیت دینی از جمله مسلمانان، یک نفر در پنج سال گذشته در معرض یک شوخی نژادپرستانه قرار گرفته است.

35 درصد از کارگران تأیید کردند که در محل کار احساس اعتماد کمتری می‌کنند و همین باعث شده که  هشت درصد از کارگران اقلیت، محل کار را ترک کنند.

جالب اینجاست که از هر پنج نفری که در معرض نژادپرستی قرار می‌گیرند،  چهار نفر آن را گزارش نمی‌کنند و دلیل آن ترس از تحت تأثیر قرار گرفتن وضعیت شغلی آنها و یا جدی نگرفتن شکایاتشان است.

26 درصد از کارگران به دلیل ترس از شنیدن نظرات کلیشه‌ای درباره اقلیتی از اقلیت‌ها در جامعه، از راحت نبودن خود در محل کار می‌گویند و اینکه به همین جهت از بحث‌های سیاسی هم اجتناب می‌کنند.

نژادپرستی گسترش یافته در محل کار در انگلیس بر وضعیت روانی اقلیت‌ها تأثیر گذاشته است و 31 درصد تأثیر آن را بر سلامت روانشان تأیید کرده‌اند و یک سوم از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که در حال حاضر در محل کار خود احساس ناراحتی می‌کنند و احساس امنیت نمی‌کنند.

نژادپرستی نظام‌مند و پنهان

فرانسیس اوکردای، دبیرکل فدراسیون اتحادیه‌های کارگری بریتانیا می‌گوید از جمله اشکال نژادپرستی  پنهان علیه اقلیت‌ها محروم‌کردن آنها از آموزش حرفه‌ای، تبدیل آنها به آخرین افرادی است که ترفیع و پاداش دریافت می‌کنند و زمان کاری نامناسب به آنها داده می‌شود.

به گفته وی به برخی کارگران مسلمان در ایام تعطیلات کریسمس یا تعطیلات تابستانی مرخصی داده نمی‌شود و یا اگر نیاز به کاهش ساعت کار یا مرخصی در ایام ویژه مناسبت‌های اسلامی را دارند با آنها همکاری صورت نمی‌گیرد.

این مقام صنفی در انگلیس تمامی محتوای این تحقیق را مایه شرمساری توصیف کرد و گفت: این ننگ است که در سال 2022 شاهد تداوم نژادپرستی در محل کار باشیم و ببینیم که چگونه نژاد و دین تعیین می‌کند که چه کسی حق آموزش و ارتقا دارد و چه کسی مستحق اخراج است.

انتهای پیام
captcha