مرحله استانی جشنواره «قصه‌گویی» به‌کار خود پایان داد
کد خبر: 4092700
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
با معرفی برترین‌ها

مرحله استانی جشنواره «قصه‌گویی» به‌کار خود پایان داد

مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین جشنواره استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با معرفی نفرات برتر شامگاه گذشته، 25 مهرماه در سنندج به‌کار خود پایان داد.

مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی

به گزارش ایکنا از کردستان، مرحله استانی بیست‌و‌چهارمین جشنواره استانی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با معرفی نفرات برتر شامگاه گذشته، 25 مهرماه در سنندج به‌کار خود پایان داد.

حمیدرضا گوهری، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان در مراسم اختتامیه این جشنواره فرهنگی گفت: در این دوره از جشنواره ۲۳ اثر به بخش رقابتی راه پیدا کرد که در پایان شش نفر به عنوان نفرات برتر بخش‌های مختلف معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه قصه‌گویی یک ادبیات خاصی بوده که باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، افزود: همانگونه که کودکان قصه را دوست دارند بزرگسالان نیز از شنیدن آن لذت می‌برند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان کردستان بیان کرد: حکایت‌ها و نقل‌ها می‌توانند نقش آموزشی نیز داشته باشند و عامل انتقال فرهنگ گذشتگان به نسل‌های آینده باشند.

وی با تأکید بر اینکه‌ قصه‌ها می‌توانند برای انتقال مفاهیم تربیتی، دینی و ملی تأثیرگذار باشند، افزود: از این منظر توسعه و ترویج قصه‌گویی به عنوان یک واسطه تربیتی در مراکز فرهنگی - ‌هنری کانون و سایر عرصه‌های فرهنگی جامعه بسیار حائز اهمیت است.

گوهری با اشاره به راهیابی شش نفر از برگزیدگان مرحله استانی به مرحله منطقه‌ای یادآور شد: مرحله منطقه‌ای بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور آبان‌ماه امسال به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha