تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فقط کار مدرسه نیست
کد خبر: 4092710
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱

تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فقط کار مدرسه نیست

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با بیان اینکه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فقط کار مدرسه نیست گفت: همکاری خانه و مدرسه در کنار هم می‌تواند دانش‌آموزان را به تعالی برساند.

هاشم ناظمی جلال، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان در آیین نمادین استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان که امروز، 26 مهرماه در دبستان انصار ناحیه دو سنندج برگزار شد، با تبریک ماه مولود و گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان، با بیان اینکه با شروع مدارس، اولیا با شور و شوق دانش‌آموزان را راهی مدارس کردند، اظهار کرد: در آموزش‌و‌پرورش از ابتدای تابستان سال جاری، مجموعه اقداماتی به منظور ساماندهی امور برای آمادگی مدارس و حضور دانش‌آموزان انجام شده است.

وی افزود: در سال تحصیلی جاری بیش از 24 هزار فرهنگی در 3 هزار و 176 مدرسه و 12 هزار و 536 کلاس درس به 310 هزار از نفر از دانش آموزان ارائه خدمت می کنند.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان ساماندهی این اقدامات را کار سختی دانست و بیان کرد: با همکاری و همراهی کلیه فرهنگیان و دست اندرکاران، خوشبختانه کردستان در اکثر شاخص های عملکردی جزو استان‌های برتر و در رتبه های اول تا پنجم قرار دارد.

وی با بیان اینکه بعد از شروع به کار خوب و موفق مدارس در مهرماه جاری، امروز در آغاز هفته پیوند قرار داریم، گفت: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان تنها کار مدرسه نیست و همکاری خانه و مدرسه در کنار هم می‌تواند دانش‌آموزان را به تعالی برساند و اگر خانه و مدرسه ارتباط مستمر و خوبی نداشته نباشند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان فاقد روح خواهد بود و عدم ارتباط موجب می‌شود که کار تعلیم و تربیت ناقص بماند.

ناظمی‌جلال به تعلیم و تربیت از منظر اسلام و سند تحول بنیادین نیز اشاره و اظهار کرد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید تمام ساحتی بوده و فقط به یک بُعد توجه نشود وبرای اجرایی کردن ساحت‌های ششگانه باید انجمن اولیا و مربیان مدرسه در کنار هم باشند تا به اهداف متعالی دست یابیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه فعالیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس کشور نیز اشاره کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بر اساس لایحه قانونی که به صورت ماده واحده در تاریخ 18 بهمن ماه 1358 به تصویب شورای انقلاب رسید، انجمن اولیا و مربیان به صورت سازمان مستقل درآمد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از انجمن اولیا و مربیان به عنوان یکی از ارکان آموزشگاه در کنار سایر شوراها نام برد و گفت: اولیای مدرسه و خانه باید در کنار هم باشند تا اهداف محقق شود.

وی انسجام درونی در خانواده و مدرسه در راستای تعلیم و تربیت دانش آموزان، اعتقاد به ارتباط، مطلع بودن اولیا از وضعیت تحصیلی فرزندان، حفظ حرمت و احترام متقابل، استمرار ارتباط، سازگاری و انتقادپذیری اولیا و مربیان، خوب شنیدن و خوب گفتن و ارزشیابی را از مهم ترین مؤلفه‌های تعامل خانه و مدرسه بر شمرد.

ناظمی جلال یادآور شد: اگر این موارد رعایت شود منجر به تربیت صحیح دانش‌آموزان می‌شود و براین اساس هدف از تشکیل انجمن اولیا و مربیان نیز تعلیم و تربیت دانش آموزان با مشارکت اولیای خانه و مدرسه است.

شایان ذکر است؛ ویژه برنامه‌های هفته پیوند در کلیه مدارس برگزار می‌شود و در طول هفته پیوند 24 لغایت 30 مهرماه، انتخابات انجمن اولیا و مربیان برای فعالیت یکساله در مدارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha