تلاش برای جلوگیری از انتقال سفارت انگلستان به قدس
کد خبر: 4093080
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹

تلاش برای جلوگیری از انتقال سفارت انگلستان به قدس

یک مرکز حامی فلسطین به دنبال جلوگیری از انتقال سفارت انگلیس به قدس از طریق دستگاه قضایی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینی‌ها قصد دارد برای جلوگیری از اقدام لیز تراس، نخست وزیر انگلیس، برای انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی به دستگاه قضایی متوسل شود.

مرکز بین‌المللی عدالت برای فلسطینیان اعلام کرد که به تراس نامه نوشته و هشدار داده است که تصمیم اعلام شده برای انتقال سفارت بریتانیا از تل‌آویو به قدس اقدامی غیرقانونی خواهد بود و هرگونه تلاش برای انجام این کار ممکن است به اقدام این گروه به اقدام قضایی علیه او منجر شود.

این مرکز خاطرنشان کرد که پیام به تراس پس از آن صادر شد که او در آگوست گذشته نامه‌ای به گروه دوستان اسرائیل در حزب محافظه‌کار ارسال کرد و به آن‌ها گفت که اهمیت و حساسیت مکان سفارت انگلیس در اسرائیل را درک می‌کند و متعهد می‌شود که ایده انتقال سفارت بریتانیا در اسرائیل را بررسی کند.

در همین رابطه، گروه‌های یهودی در استرالیا جنگی را علیه دولت کارگر به راه انداختند که تصمیم گرفته است به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل را پس بگیرد.

براساس گزارشی که در این خصوص منتشر شده است، رهبران برجسته جامعه یهودی در استرالیا تصمیم دولت آنتونی آلبانیزی برای عقب‌نشینی از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را به عنوان «توهین غیر قابل توجیه» توصیف کرده و تأکید کردند که از اقدام دولت استرالیا متعجب هستند.

انتهای پیام
captcha