خدمت‌رسانی جهادگران ابرکوهی از کویر تا کوهستان‌های سنگ خلوتی
کد خبر: 4093141
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۸

خدمت‌رسانی جهادگران ابرکوهی از کویر تا کوهستان‌های سنگ خلوتی

گروه جهادی شهید ابراهیم غلامزاده، گروهی که بیش از ۱۵ سال در حال خدمت‌رسانی به مناطق محروم هستند و فعالیت آنها به استان کویری یزد محدود نشده و تا کوهستان‌های روستای سنگ خلوتی پیش رفته است.

گروه جهادی شهید غلامزاده ابرکوهشهرستان ابرکوه یکی از شهرستان‌های کویری استان یزد محسوب می‌شود که به نوعی راه مواصلاتی بین چند استان است و لذا همین امر موجب شده روستاهای زیادی در این شهرستان پدید آید که هر کدام به دلیل کویری بودن از برخی امکانات و خدمات رفاهی محروم هستند، به همین دلیل گروه‌های جهادی و خدمت‌رسان فعال و پویایی در این شهرستان تاریخی و بزرگ وجود دارد.

گروه جهادی شهید ابراهیم غلامزاده، از جمله این گروه‌های جهادی است که بیش از 15 سال در حال خدمت‌رسانی به مناطق محروم هستند و پروژه آبرسانی روستای سنگ خلوتی از بارزترین فعالیت‌های این گروه به‌ شمار می‌رود، در این خصوص ایکنای یزد با مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم غلامزاده گفت‌وگویی انجام داده است که تقدیم مخاطبان می‌شود.

یحیی غلامزاده، مسئول گروه جهادی شهید ابراهیم غلامزاده گفت: بیش از 15 سال پیش این گروه جهادی با سه نفر فعالیت خود را آغاز کرد و البته در ابتدا نام شهید آوینی برای گروه انتخاب شد و بعد از مدتی به شهید غلامزاده تغییر نام داد.

وی ادامه داد: زمانی که تعداد جهادگران گروه جهادی شهید آوینی از 50 نفر فراتر رفت تصمیم گرفتیم از دل گروه جهادی شهید آوینی یک گروه دیگر تشکیل دهیم و برای زنده نگه داشتن نام برادر شهیدم، نام گروه دیگر را شهید ابراهیم غلامزاده گذاشتیم.

غلامزاده، فعالیت‌ غالب این گروه را در حوزه عمرانی دانست و گفت: فعالیت در این حوزه در ابتدا با کارهای کوچک مثل تعمیر پشت بام، سرویس بهداشتی، حمام، مدرسه و ... آغاز شد و مدتی بعد فعالیت این گروه افزایش یافت و این گروه با برگزاری اردوهای خارج از استان توانست اثرات مثبتی از خود به جای بگذارد.

خاطره‌ای از خدمت‌رسانی به مناطق محروم

وی با بیان خاطره‌ای گفت: بهمن ماه ۹۶ و در جریان زمین لرزه کرمانشاه به طور اتفاقی با پیامی در کانال کشوری بیسمچی مدیا و افسران جنگ نرم با جهادگران قرارگاه امام رضا آشنا شدیم. فراخوانی برای کمک‌رسانی به مردم این دو روستا گذاشته بودند، آنجا بود که متوجه شدیم این دو روستا تا به‌حال از نعمت لوله‌کشی آب محروم هستند. با مشورت دوستان به این نتیجه رسیدیم که هر دو روستا را از این وضعیت خارج کنیم بنابراین اعلام آمادگی کردیم و پس از یک هفته با دو گروه جهادی با سه خودروی شخصی با تمامی تجهیزات فنی رهسپار منطقه شدیم.

این برادر شهید افزود: در مدت 10 روز هر دو روستا به لطف خدا لوله‌کشی و منابع آب آماده و عملیاتی شد. تمام هزینه‌های مربوط به لوله و شیرآلات و مخزن‌های آب را قرارگاه امام رضا(ع) تهیه و تمامی خدمات و اجرایی کردن کار را جهادگران ما انجام دادند. نام این روستاها سنگ خلوتی و ورزرد بود.

وی گفت: گاهی فعالیت‌های ما کاملاً اتفاقی رخ می‌دهد، به نحوی که به عنوان مثال در همین چند روز اخیر با تماس یکی از دوستان متوجه شدیم یکی از محرومان شهرستان برای زدن سقف دچار مشکل شده و حدود ساعت هفت صبح با یه راننده جرثقیل تماس گرفتیم و به صورت رایگان این اقدام را با جهادگران تمام کردیم .

این جهادگر بسیجی در مورد نحوه جذب خیران نیز گفت: این اقدام از فراخوان در فضای مجازی گرفته تا صحبت  چهره به چهره با خیران انجام می‌شود، البته از آنجایی که گروه ما شناخته شده است به حمد خدا خیران هم همکاری می‌کنند، گروه ما هم در مناسبت‌های مختلف توزیع بسته‌های معشتی، جهیزیه و ... را انجام می‌دهد و اخیراً نیز با همکاری دفتر امام جمعه محترم شهرستان توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی داشتیم، همچنین در این سه سال توانستیم به کمک خیران 10 سری جهیزیه نیز به نوعروسان نیازمند اهدا کنیم.

وی در بحث کرونا و فعالیت‌های درمانی نیز بیان کرد: در روزهای کرونایی وظیفه محلول پاشی و ضدعفونی کردن معابر را برعهده داشتیم، گاهی برای یک بیمار یا سالمند دستگاه تنفسی یا ویلچر آماده می‌کنیم، گاهی هم از پزشکان دعوت می‌کنیم تا  در مناطق حاشیه‌ای و روستایی شهرستان ویزیت رایگان داشته باشند.

اجرای طرح «حیات» در روستاها

مسئول گروه جهادی شهید غلامزاده با اشاره به طرح «حیات» از طرح‌هایی که این گروه جهادی دنبال می‌کند، عمده فعالیت آن را بازرسی از لوله‌ها، دودکش‌ها و نصب بخاری‌های نیازمندان اعلام کرد.

غلامزاده در مورد اردوهای جهادی داخل و خارج از استان نیز گفت: برای اردوهای جهادی هر زمان فراخوان منتشر شود، تعداد زیادی از جوانان اعلام آمادگی می‌کنند اردوهای خارج از استان مثل زلزله کرمانشاه و سیل در اهواز از جمله این اردوهای جهادی بود. داخل استان نیز اردوی جهادی به شهرستان محروم خاتم برگزار شد که در قالب سه روز رزمایش صورت گرفت.

این جهادگر بسیجی در ادامه افزود: بسیج سازندگی یکی از سازمان‌های فعال در جهت راهبری گروه‌های جهادی است ما نیز سعی کردیم ضمن همکاری با بسیج سازندگی با دیگر ارگان‌ها مثل بهزیستی و کمیته امداد نیز ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم .

غلامزاده در پایان گفت: بزرگترین هدف ما رضایت خداوند و خشنودی امام زمان حضرت حجت (عج) است در هر شرایطی پای نظام و رهبری هستیم و خواهیم ماند و به این  منظور از هیچ اقدامی کوتاهی نخواهیم کرد.

امیرحسین میرجلیلی، خبرنگار ایکنا

انتهای پیام
captcha