ادامه وضعیت اینترنت فعالان گردشگری را حذف می‌کند
کد خبر: 4093157
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
محسن امامی در گفت‌وگو با ایکنا:

ادامه وضعیت اینترنت فعالان گردشگری را حذف می‌کند

عضو انجمن متخصصان گردشگری ایران گفت: وضعیت کنونی اینترنت بیشترین ضربه را به حوزه گردشگری وارد کرده است و اگر این موضوع طولانی‌تر شود فعالان گردشگری صحنه را ترک خواهند کرد.

گردشگری دچار رکود جدی شده استمحسن امامی، عضو هیئت مدیره انجمن متخصصان گردشگری در گفت‌وگو با ایکنا درباره ظرفیت‌های گردشگری کشورمان گفت: ایران از نظر جاذبه‌های، طبیعی، تاریخی و فرهنگی از کشور‌های برتر دنیاست اما با وجود این ظرفیت‌ها، صنعت گردشگری، چندان مورد توجه نیست و سهم کشورمان از این بازار سودآور بسیار اندک است.
 
وی افزود: عوامل متعددی در این زمینه دخیل هستند، یکی از این عوامل بی‌ثباتی مسائل اقتصادی و اجتماعی در کشورمان است. در زمان بی‌ثباتی نمی‌توان درباره برنامه‌های گردشگری سخن گفت و کاری انجام داد.
 
امامی تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا مؤسسات گردشگری با استقبال مسافران داخلی و خارجی مواجه شدند و رونق خوبی را در این حوزه شاهد بودیم اما متأسفانه با توجه به ناآرامی‌های اخیر در کشور بیش از ۹۰ درصد تور‌های خارجی سفر خود را لغو کردند و محدودیت‌هایی که در حوزه ویزا و پرواز‌ها به وجود آمده، حوزه گردشگری را دچار رکود جدی کرده است.
 
وی افزود: بخش خصوصی به لحاظ مالی چندان قدرتمند نیست که بتواند در شرایط بی‌ثباتی و بحران‌های مختلف خود را حفظ کند. دو سال و اندی درگیری با ویروس کرونا آسیب جدی به صنعت گردشگری وارد کرد و پس از این مدت، بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات گردشگری در زمینه تور‌های گردشگری فعالیت‌های خود را آغاز و هزینه کرده‌اند. برخی نیروی جدید استخدام کرده و تجهیزات خود را تکمیل کرده‌اند اما اتفاقات اخیر در کشور، باز هم گردشگری را تحت تأثیر قرار داده و خسارات زیادی وارد کرده است.
 
وی ادامه داد: این خسارات با هیچ چیزی قابل جبران نیست و مؤسسات و شرکت‌های گردشگری دیگر توان ندارند. اگر این مسائل قدری طولانی‌تر شود و دولت هم کمکی نکند، بخش عمده‌ای از حوزه گردشگری ورشکست خواهد شد. شرکت‌ها و مؤسسات گردشگری به دلیل بحران‌های متعددی که در سال‌های اخیر در کشورمان به وجود آمده، دچار آسیب جدی شده و توان خود را از دست داده‌‎اند و اگر این مؤسسات نیرو‌های خود را از دست بدهند بازیابی آن‌ها سخت خواهد شد.  
 
امامی تأکید کرد: دولت باید توجه بیشتری به گردشگری کند زیرا گردشگری علاوه بر رونق اقتصاد می‌تواند در حوزه اجتماعی نیز نقش‌آفرین باشد و آثار بحران‌هایی که در کشور رخ می‌دهد را تعدیل بخشد. این بخش باید به صورت ویژه حمایت شود.  
 
این عضو انجمن متخصصان گردشگری گفت: البته این مسئله شاید از یک وجه برای آینده خوب باشد و آن تصویر موجود از ایران است. در حال حاضر همه نگاه‌ها در دنیا متوجه ایران شده است و اگر از این بحران عبور کنیم شناخت بهتری نسبت به کشور به وجود خواهد آمد. البته مشروط بر اینکه همکاران حوزه گردشگری کسانی بتوانند به کار خود ادامه دهند نه اینکه به طور کل از صحنه خارج شوند زیرا اکنون بسیاری در حال خروج از صحنه گردشگری هستند.
 
امامی در ادامه بیان کرد: اولین کاری که در حوزه کسب و کار حائز اهمیت است، موضوع ارتباطات است و وضعیت کنونی اینترنت بیشترین ضربه را به حوزه گردشگری داخلی و خارجی وارد کرده است و اگر این موضوع طولانی‌تر شود فعالان گردشگری صحنه را ترک خواهند کرد. البته دولت قول مساعدت‌هایی را در این زمینه داده اما با توجه به اینکه دولت نسبت به وعده‌های خود در بحران‌های دیگر عمل نکرده بعید است که این کار انجام شود.  
انتهای پیام
captcha