افزایش کیفیت نان قزوین در دستور کار
کد خبر: 4093172
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

افزایش کیفیت نان قزوین در دستور کار

فرماندار قزوین گفت: در حال حاضر نانوایان قزوین برای پخت نان از آرد تولید داخل استان قزوین استفاده می‌کنند که همین امر باعث کاهش کیفیت نان شده است، اما از هفته آینده این مشکل حل و کیفیت نان افزایش پیدا می‌کند.

نان سنگک

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی فرمانداری قزوین، عباس کاظمی، فرماندار قزوین، با اشاره به گلایه مردم از کاهش کیفیت نان در سطح شهرستان قزوین، تصریح کرد: گلایه در خصوص کاهش کیفیت آرد و نان در قزوین گلایه به حقی است، در گذشته و قبل از جنگ اوکراین ما واردات گندم داشتیم و از گندم وارداتی برای اختلاط با گندم داخلی استفاده می‌شد اما در حال حاضر گندمی که در کارخانه آرد استان تبدیل به آرد می‌شود ۱۰۰ درصد داخلی است.

وی افزود: گندم خارجی حتی برای اختلاط با گندم داخلی در استان موجود نیست بنابراین نان پخت شده در قزوین با آردی صورت می‌گیرد که ۱۰۰ درصد گندم آن داخلی و محصول استان قزوین است، با توجه به اینکه پیش از این به مزارع گندم توجه ویژه نشده و الگوی کشت مناسبی وجود نداشت کیفیت گندم‌های قزوین قدری دارای مشکل است.

فرماندار قزوین تصریح کرد: در بلندمدت با مشخص شدن الگوی کشت مناسب و استفاده از سموم مناسب کیفیت گندم استان افزایش پیدا می‌کند اما تا آن زمان برای افزایش کیفیت نان با استان گلستان تفاهم کردیم و بیش از ۱۰۰۰ تن گندم با الگوی کشت مناسب و با کیفیت خوب تولید شده در این استان به قزوین اختصاص پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با اضافه شدن گندم خریداری شده به کارخانه آرد، کیفیت آرد در سطح شهرستان قزوین طی یک هفته آینده تغییر می‌کند و مردم می‌توانند از هفته آینده نان با کیفیت‌تری خریداری کنند؛ برخی از نانوایان آرد تولید با گندم قزوین را همچنان در اختیار دارند برای اینکه از این آرد استفاده شود مایه خمیر خاصی تهیه شده که در اختیار نانوا قرار می‌دهیم که بتواند به واسطه آن، نان با کیفیت در اختیار مردم قرار دهد.

کاظمی یادآور شد: ما کمبود گندم نداریم و در سال جاری میزان خرید تضمینی گندم از عدد پیش‌بینی شده بالاتر است، پیش‌بینی ما ۱۶۸ هزار تن گندم بود اما الان بیش از ۱۷۶ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی خریداری شده است که به واسطه آن نیاز یک سال و نیم گندم استان به طور کامل تأمین شده است.

انتهای پیام
captcha