هفتمین دوره قرآنی آستان عباسی برای طلاب علوم دینی
کد خبر: 4093327
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

هفتمین دوره قرآنی آستان عباسی برای طلاب علوم دینی

مجمع علمی قرآن کریم وابسته به آستان مقدس عباسی از ایجاد هفتمین دوره طرح قرآنی ویژه طلاب علوم دینی در سال 1444 هجری قمری خبر داد.

هفتمین دوره قرآنی آستان عباسی برای طلاب علوم دینی

به گزارش ایکنا به نقل از الکفیل، این طرح زیر نظر مؤسسه قرآن کریم نجف اشراف وابسته به مجمع علمی قرآن کریم برگزار می‌شود و در مرحله اول شامل دوره‌های درسی در تلاوت و قرائت صحیح و در مرحله دوم شامل دوره‌های درسی در علوم قرآنی خواهد بود.

موسسه قرآن کریم در نجف اشرف درباره شرایط شرکت در این طرح اعلام کرد: طرح مذکور ویژه طلاب علوم دینی در حوزه علمیه نجف اشرف بوده و از کلیه داوطلبان شرکت در این دوره خواست تا فرم‌های موردنظر را پر کرده و از طریق پست الکترونیک و یا پیام‌رسان‌های اعلام شده، برای موسسه ارسال کنند.

همچنین تصریح شده است: تعداد دروس این دوره 20 درس است و دروس نیز هم‌زمان با برنامه درسی حوزه نجف ارائه خواهد شد، طلاب مراحل مقدماتی یا مقاطع بالاتر مجاز به شرکت در این دوره هستند. این دوره‌ها با برگزاری امتحان نظری و عملی از دروس ارائه شده به پایان می‌رسد. موسسه قرآن کریم اعلام کرده است: از رتبه‌های برتر این دوره‌ها تجلیل خواهد شد و علاوه بر اهدای جوایز مالی به این طلاب، به تمامی پذیرفته‌شدگان گواهی گذراندن این دوره قرآنی اعطا خواهد شد.

این هفتمین سالی است که مجمع علمی قرآن کریم وابسته به آستان مقدس عباسی اقدام به برگزاری دوره‌های قرآنی ویژه طلاب علوم دینی می‌کند. هدف از برگزاری این دوره‌ها ارتقای جایگاه قرآن کریم در میان طلاب علوم دینی و احیای علوم قرآنی در حوزه علمیه نجف اشرف عنوان شده است.

انتهای پیام
captcha