برگزاری نخستین مسابقه خوشنویسی قرآن در عراق
کد خبر: 4080561
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶

برگزاری نخستین مسابقه خوشنویسی قرآن در عراق

مرکز چاپ قرآن وابسته به مجمع علمی قرآن آستان عباسی از برگزاری نخستین مسابقه خوشنویسی قرآن با عنوان «جایزه ثقلین» خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الکفیل، این مسابقه برای کتابت کل قرآن به خط نسخ برگزار می‌شود و در پایان 10 نفر از خوشنویسان عراقی برای شرکت در آن انتخاب شده و هر یک از آنان سه جزء قرآن را خوشنویسی می‌کنند.

نوشتن دو آیه 104 آل عمران «وَلْتَكُنْ مِنْكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَأُولَئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» و آیه 8 سوره تحریم: «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللَّهِ تَوْبَةً نَّصُوحًا عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يُكَفِّرَ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيُدْخِلَكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ يَوْمَ لَا يُخْزِي اللَّهُ النَّبِيَّ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ ۖ نُورُهُمْ يَسْعَىٰ بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَتْمِمْ لَنَا نُورَنَا وَاغْفِرْ لَنَا ۖ إِنَّكَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» با قلمی که بیش از دو میلی‌متر نباشد و در ورق 30 در 40 سانتی‌متری با جوهر سیاه و با خط نسخ از شرایط شرکت در این مسابقه است و آخرین مهلت شرکت در آن 10 صفر اعلام شده است.

این دو آیه خوشنویسی‌شده باید با رزومه و شماره تلفن شرکت‌کنندگان به مجمع علمی قرآن آستان عباسی در مجمع امام صادق(ع) منطقه «باب الخان» کربلا ارسال شود.

آیات خوشنویسی‌شده که در این مسابقه پذیرش یا رد شوند، به صاحبان آن برگردانده نخواهد شد و به نفر اول، 5 میلیون دینار عراقی اهدا خواهد شد.

دیگر شرکت‌کنندگان نیز که در پایان برای خوشنویسی قرآن انتخاب شوند، سه میلیون و 500 دینار عراقی دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha