آغاز آموزش تخصصی قرآن برای «زهرا»
کد خبر: 4093453
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱
مطالبه ایکنا به ثمر نشست

آغاز آموزش تخصصی قرآن برای «زهرا»

نداشتن مربی یکی از مطالبات خانواده «تلخابی» برای آموزش دخترشان زهرا بود که به سمع و نظر مسئولان رسید. خوشبختانه با دغدغه‌مندی و پیگیری اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی و پیگیری‌های ایکنا آموزش این حافظ معلول ذهنی آغاز شد.

زهرا تلخابی، حافظ معلول ذهنی

گزارشی با عنوان «دختری به نام زهرا؛ از رؤیا تا واقعیت»، 19 مهرماه در ایکنا منتشر شد با طرح این مسئله که اداره تبلیغات اسلامی استان مرکزی اقدام به اعزام مربی بریا آموزش خانم تلخابی کرده، اما این اتفاق عملی نشده است. علت این امر را از معصومه نادی، حافظ کل قرآن و مربی زهرا جویا شدیم که وی دلایل این امر را بیان کرد و گفت: به زودی این اتفاق خواهد افتاد.

این روزها اخبار بیشتری از زهرا تلخابی، حافظ روشندل و معلول جسمی، حرکتی و ذهنی می‌شنویم و امیدواریم این توجهات به افرادی همچون زهرا به همین جا ختم نشود و بتوان از این ظرفیت برای تبلیغ اسلام و قرآن استفاده کرد. افرادی نظیر زهرا، محمدحسین رضایی و خانم رضایی حافظ نابینای اراکی و حتی والدین آنان باید الگو باشند.

یکی از مشکلات زهرا تلخابی نداشتن مربی تخصصی است که این امر طی سال‌های اخیر بارها درخواست شده است. این حافظ 18 جزء قرآن به وسیله قلم قرآنی و مربی‌گری پدری کارگر موفق به حفظ آیات الهی شده است و با وجود اینکه درکی از محیط اطراف ندارد، اما می‌تواند آیات را به بهترین شیوه حفظ کند، تا جاییکه در مسابقات امام علی(ع) حسن حفظ 99.5 را کسب کرد و در محله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در رشته حفظ 10 جزء رتبه اول را کسب کرده است. نداشتن مربی یکی از مطالبات خانواده تلخابی برای آموزش دخترشان زهرا بود که این مطالبه از سوی خبرگزاری در قالب نشر خبر از سوی زهرا و گفت‌و‌گوهای حضوری به سمع و نظر مسئولان استان رسید.

حجت‌الاسلام فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، پس از ورود به استان در خبرگزاری ایکنا حضور یافت و درباره مباحث مختلف به گفت‌و‌گو پرداخت. اعزام مربی برای زهرا یکی از مطالبات این مجموعه رسانه‌ای بود که به نمایندگی از طرف خانواده این حافظ قرآن مطرح شد و خوشبختانه با دغدغه‌مندی و پیگیری حجت‌الاسلام فراهانی به ثمر نشست.

خوشبختانه پس از گذشت چند روز طی تماسی تلفنی با خانم نادی با خبر شدیم که این آموزش انجام شده و زهرا حفظ قرآن را با حضور مربی متخصص این حوزه آغاز کرده است.

زهرا استعداد فوق‌العاده‌ای در حفظ دارد

معصومه نادی، مربی حفظ قرآن به ایکنا گفت: آموزش زهرا افتخار بزرگی است. شاگردان متعددی داشته و دارم، اما زهرا دختری خاص است که می‌تواند هر مربی را جذب خود کند. آموزش زهرا با سایر حافظان متفاوت است و بنده سعی کردم آموزش را به روش پدرش پیش برم تا به دانسته‌های او نیز لطمه‌ای وارد نشود. البته این کار در قالب تخصصی‌تر صورت می‌گیرد. زهرا دختری با استعداد است که تحسین و تعجب همگان را برمی‌انگیزد. او استعداد فوق‌العاده‌ای در این زمینه دارد و می‌تواند هفته‌ای بیش از یک صفحه حفظ کند. اگر این اتفاق به صورت مستمر و انجام شود، قطعاً زهرا در آینده حافظ کل شده و می‌تواند الگویی برای دیگران باشد.  

حجت‌الاسلام جواد فراهانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، نیز ضمن اعلام این خبر گفت: طبق برنامه تمام هزینه‌های مربی و خودرو برای اعزام مربی به شهر فرمهین تا زمانیکه نیاز باشد از سوی این اداره کل تأمین می‌شود. حتی حجت‌الاسلام عباسی، مدیرکل این مجموعه تأکید دارند که اگر روزی برای اعزام مربی تمام خودروهای اداره خارج از اداره بودند از خودروی وی جهت حضور مربی در این شهر استفاده شود.

چندی پیش نیز حجت‌الاسلام حسن دهقانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، آقازیارتی، فرماندار فراهان و تنی چند از مسئولان این شهرستان با خانواده آقای تلخابی دیدار و گفت‌و‌گو کردند. بارها گفته‌ایم خانواده معلولان در کنار توجهات مالی، نیاز به حمایت معنوی دارند و امید است این دید و بازدیدها ادامه‌دار باشد.

خبرگزاری ایکنا از طرف خود از دغدغه خانم نادی، مسئولان تبلیغات اسلامی و اداره قرآنی اوقاف و مسئولان استان مرکزی تقدیر می‌کند.

انتهای پیام
captcha