برگزاری نمایشگاه قرآنی «خاتم الانبیا» در بین‌الحرمین + عکس
کد خبر: 4093766
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

برگزاری نمایشگاه قرآنی «خاتم الانبیا» در بین‌الحرمین + عکس

نخستین نمایشگاه قرآنی «خاتم الانبیا» به همت آستان مقدس حسینی در بین‌الحرمین کربلا برگزار شده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از آستان حسینی، مرکز رسانه قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان حسینی این نمایشگاه را دیروز، 30 مهرماه در بین‌الحرمین افتتاح کرد و این رویداد تا سه روز ادامه دارد.

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با تلاوت «میثم تمار»، قاری عراقی آغاز شد و سخنرانی خیرالدین هادی، رئیس بخش دارالقرآن آستان حسینی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کرار الشمری، مسئول مرکز رسانه قرآنی دارالقرآن آستان حسینی در این باره گفت: این نمایشگاه شامل فعالیت‌های و برنامه‌های قرآنی متنوع است که در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود و قاریان برجسته عراق و جهان اسلام در آن حضور می‌یابند.

وی افزود: برگزاری جشن امضای دو کتاب قرآنی از شیخ خیرالدین علی الهادی و سید مرتضی جمال‌الدین و همچنین کتاب سید بدری الاعرجی با نام «چگونه وارد علم تفسیر شویم» که مقام نخست تفسیر را در سطح عراق کسب کرده است، از دیگر برنامه‌های نمایشگاه است.

الشمری همچنین تصریح کرد: بخشی از برنامه‌ها نیز به برگزاری کارگاه آموزشی خوشنویسی عربی با مشارکت بزرگ‌ترین خوشنویسان قرآنی عراق و خوشنویسی آیات قرآن توسط آنان و اهدای آن به بازدیدکنندگان اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: بخش ویژه‌ای برای بانوان نیز در نمایشگاه در نظر گرفته شده که شامل کارگاه نقاشی «کودک قرآنی» است و در این کارگاه، کودکان نقاشی‌هایی را رنگ می‌کنند و این نقاشی‌ها در پایان به خود آنان اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha