«رایحه نبی»؛ محصولی با رویکرد خصلت‌های اخلاقی پیامبر اکرم(ص)
کد خبر: 4093795
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷

«رایحه نبی»؛ محصولی با رویکرد خصلت‌های اخلاقی پیامبر اکرم(ص)

به منظور ترویج معارف و سیره نبوی، مجموعه استوری‌های «رایحه نبی» از سوی خانه فرهنگ شکوفه تولید و در فضای مجازی منتشر می‌شود.

رایحه نبیبه گزارش ایکنا، پس از انتشار فراخوان پویش قصه‌های امین که همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و روز مهرورزی با موضوع تبیین ویژگی‌های اخلاقی پیامبر مهربانی‌ها به کودکان و شناخت سیره زندگی حضرت محمد(ص) در سطح مراکز فرهنگی، هنری مناطق مختلف شهر تهران منتشر شد، مربیان خانه‌های کودک منطقه 14، قصه‌هایی از مهربانی‌های رسول گرامی اسلام(ص) را برای کودکان خردسال بازگو و کودکان نیز یکی از داستان‌های مورد علاقه خود را درباره سبک و سیره زندگی محمد(ص) به مدت یک دقیقه تعریف و والدین نیز کلیپ آن را با تلفن همراه ضبط کردند.

با مشارکت و همراهی خانه‌های کودک شهید اندرزگو، شکوفه، فرشته آزادی، ابوذر، زیتون و خانه قرآن، تعداد 64 کلیپ تصویری از داستان‌های مهربانی رسول اکرم(ص) که از سوی کودکان اجرا شده بود پس از جمع‌آوری به دبیرخانه پویش «قصه‌های امین» واقع در مؤسسه آموزش شهر ارسال شد.

پویش «قصه‌های امین» ویژه‌برنامه گرامیداشت هفته وحدت تا مبعث رسول اکرم(ص) با رویکرد آموزش دینی به کودکان و تبیین ابعاد مهرورزی و مهربانی حضرت محمد(ص) و شناخت سیره زندگی آن حضرت برای کودکان اجرا می‌شود.

همچنین، در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ نبوی و تبیین و تقویت سیره و سنت رسول گرامی اسلام(ص)، پنج استوری موشن با موضوع خصلت‌های حضرت محمد(ص) از جمله «سبقت در سلام دادن، نحوه معاشرت پیامبر اکرم(ص)، نحوه مواجهه حضرت با مردم» برگرفته از کتب منتهی‌الآمال نوشته محدث قمی و مکارم‌الاخلاق نوشته شیخ طبرسی تولید شده است.

محصولات مجازی «رایحه نبی» در شبکه نشر منطقه 14 و همچنین، صفحه مجازی خانه فرهنگ شکوفه در روبیکا به نشانی shookofekh14 و همچنین، آپارات به نشانیfarhangsara_akhlagh قابل مشاهده است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند به خانه فرهنگ شکوفه واقع در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، روبروی بوستان گلزار مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha