سلمان رشدی بینایی یک چشم خود را از دست داد
کد خبر: 4093949
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸

سلمان رشدی بینایی یک چشم خود را از دست داد

سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی که دو ماه پیش و به هنگام یک سخنرانی در نیویورک مورد حمله قرار گرفته بود، به واسطه جراحات ناشی از این حمله بینایی یک چشم خود و توانایی حرکت یک دست خود را از دست داده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از گاردین، یک گزارش پزشکی منتشر شده درباره سلمان رشدی حاکی از آن است که او تاکنون دست‌کم بینایی یک چشم و توانایی حرکت یک دست خود را از دست داده است.

بنابر این گزارش، زخم‌های وارده بر سلمان رشدی عمیق بوده، او سه جراحت جدی در ناحیه گردن هم داشته که به دلیل قطع شدن اعصاب بازویش، یکی از دست‌هایش نیز از کار افتاده است. او همچنین حدود ۱۵ جراحت دیگر در ناحیه سینه و بالا تنه دارد.

نماینده سلمان رشدی درباره اینکه این نویسنده هنوز در بیمارستان بستری است یا خیر، اطلاعاتی نداده و فقط به بیان این جمله که «او زنده است» بسنده کرده است.

هادی مطر، جوان ۲۴ ساله لبنانی ـ آمریکایی که به چاقو زدن به رشدی متهم شده بود، در تاریخ ۱۸ اوت در دادگاه حاضر شد و درباره اتهامات مربوط به اقدام به قتل درجه دوم و حمله به این نویسنده، اظهار بی‌گناهی کرد.

مطر که اهل نیوجرسی است، در گفت‌وگویی با نیویورک‌پست بیان کرد که از شنیدن خبر زنده ماندن سلمان رشدی شگفت‌زده شده است.

او البته ترجیح داد با توجه به هشدار وکیلش، به این پرسش که آیا با الهام از فتوای صادرشده در این زمینه تصمیم به قتل سلمان رشدی گرفته است یا خیر، پاسخی ندهد و تنها به گفتن این عبارت‌ها بسنده کند که «من به آیت‌الله (خمینی) احترام می‌گذارم و فکر می‌کنم که او آدم بزرگی است. این تنها چیزی است که می‌توانم بگویم».

این جوان مسلمان آمریکایی درباره رشدی می‌گوید: «من این آدم را دوست ندارم. فکر نمی‌کنم که آدم خیلی خوبی باشد. او کسی است که به اسلام و نظام اعتقادی آن حمله کرده است».

انتهای پیام
captcha