فیلمنامه «قنات» آماده ساخت می‌شود
کد خبر: 4094330
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
با محوریت حمایت از تولید ملی

فیلمنامه «قنات» آماده ساخت می‌شود

«قنات» عنوان فیلمنامه‌ای به قلم محسن جهانی است که به زودی ساخت آن آغاز می‌شود.

محسن جهانی، مستندساز در گفت‌و‌گو با ایکنا درباره کار جدید خود گفت: هم‌اکنون مشغول نگارش فیلمنامه‌ای با عنوان «قنات» هستم. این سناریو اثری داستانی است که در قالب سینمای حماسه از آن می‌توان یاد کرد که به جنس قصه و روابطی که آدم‌ها در آن با یکدیگر دارند برمی‌گردد. در این اثر داستانی، روستایی درگیر مشکل کم‌آبی است و همین مسئله روی زندگی اهالی تاثیر منفی گذاشته است.

وی افزود: در‌حالی‌که اهالی برای رهایی از معضل کم‌آبی درمانده شده یک جوان تصمیم می‌گیرد قناتی باستانی را احیا کند. در ابتدا کسی با وی همراهی نمی‌کند اما با تلاش و از خودگذشتگی این جوان، قنات به بهره‌وری می‌رسد و روستا از مشکل کم‌آبی نجات می‌یابد. این کار در راستای حمایت از شعار حمایت از تولید ملی ساخته خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌ای برای کارگردانی این کار ندارم و دوست دارم در شرایط حال تمرکز خود را روی نگارش فیلمنامه استوار کنم اما هاشم مسعودی و مجتبی احسانی تهیه این کار را بر عهده خواهند داشت. جغرافیایی که برای این کار در نظر دارم روستاهای اطراف شهر طبس است. این فیلم داستانی به محض مشخص شدن کارگردان جلوی دوربین خواهد رفت.

این فیلمساز ادامه داد: چندی پیش مجموعه مستندی در هفته ولایت روی آنتن رفت که پنج قسمت آن را من کارگردانی کرده بودم. خدام امام رضا (ع) در «قنات» موضوع و محور هستند. جدا از این کار، فیلم دیگری نیز اخیراً تولید کردم که «سپیده‌دم» نام دارد و در آن به فعالیت گروه‌های جهادی در مواجهه با بیماری کرونا نظر دارم.

انتهای پیام
captcha