جهان اسلام اهمیت معضل صهیونیسم را به خوبی درک کرده است + فیلم
کد خبر: 4094333
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
اندیشمند اندونزیایی در گفت‌وگو با ایکنا:

جهان اسلام اهمیت معضل صهیونیسم را به خوبی درک کرده است + فیلم

شفیق مغنی، استاد دانشگاه ملی اسلامی اندونزی گفت: بسیار خوشحالم که می‌بینیم جهان اسلام مشکل صهیونیسم را به خوبی درک کرده و بی‌عدالتی حاکم در سرزمین فلسطین بسیار واضح است.

جهان اسلام، اهمیت معضل صهیونیسم را به خوبی درک کرده است/ سازشکاران در دنیا و آخرت شرمسار خواهند بود + فیلمشفیق مغنی (Syafiq A. Mughni)، استاد دانشگاه ملی اسلامی در سورابایای اندونزی در حاشیه سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: من شفیق مغنی اهل اندونزی هستم و از اینکه توانستم در کنفرانس وحدت شرکت کنم بسیار خوشحالم. این رویداد اجلاسی بسیار مهم است.

مغنی افزود: اولین بار است که در این کنفرانس حضور دارم. 10 سال قبل در کنفرانسی در مسکو درباره جهان اسلام شرکت کردم که موضوع آن تقریب بین مذاهب بود.

وی درباره فعالیت‌های خود در اندونزی گفت: من استاد دانشگاه ملی اسلامی (National Islamic University) در اندونزی هستم و در سازمان محمدیه هم کار می‌کنم.

شفیق مغنی درباره مهم‌ترین چالش‌های جهان اسلام تصریح کرد: چالش‌های زیادی در جهان اسلام داریم، مهم‌ترین آن تفرقه بین مسلمانان است. ما باید به خاطر ارزش‌های اسلامی با هم متحد باشیم. می‌دانیم که اسلام دینی نیست که تنها برای سعادت مسلمانان باشد بلکه برای سعادت تمام بشریت است. بنابراین تفرقه، مشکل اصلی است. مشکل دوم مسلمانان در سراسر جهان کمبود آموزش و نبود وحدت رویه در آموزش اصول اسلامی است.

وی مشکل مهم دیگر پیش روی مسلمانان را این مسئله دانست که قدرت‌های زیادی در خارج از جهان اسلام هستند که می‌خواهند از مسلمانان سوء استفاده کنند و به دنبال منافع خاص خود هستند.

همزیستی مسالمت‌آمیز مذاهب در اندونزی

این فعال اسلامی درباره وضعیت همزیستی بین مذاهب اسلامی در اندونزی گفت: به نظرم به‌طور کلی روابط بین مذاهب اسلامی در اندونزی بسیار خوب است. مشکلاتی وجود دارد اما چندان مهم نیست مثلا در برخی مناطق، مشکلاتی بین شیعیان و اهل سنت وجود دارد که جزئی است و به نظر من می‌توان آن را حل کرد. اما در کل همزیستی و روابط خوبی بین مسلمانان این کشور برقرار است.

مغنی درباره فلسطین و مسئله عادی‌سازی روابط برخی کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی گفت: بسیار خوشحالم که می‌بینیم جهان اسلام مشکل صهیونیسم را به خوبی درک کرده است. بی‌عدالتی حاکم در سرزمین فلسطین بسیار واضح است. ما باید در خاورمیانه عدالت را برقرار کنیم و مانع از ریختن بیشتر خون فلسطینیان شویم.  

 
انتهای پیام
captcha