برنامه‌ریزی حضور 5 میلیون ایرانی در اربعین 1402
کد خبر: 4094420
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵

برنامه‌ریزی حضور 5 میلیون ایرانی در اربعین 1402

وزیر کشور در آخرین جلسه ستاد مرکزی اربعین 1401، از برنامه‌ریزی برای حضور پنج میلیون ایرانی در اربعین 1402 خبر داد و گفت: بازگشایی مرزهای جدید با عراق را بررسی می‌کنیم.

برنامه‌ریزی حضور 5 میلیون ایرانی در اربعین 1402

به گزارش ایکنا، آخرین جلسه ستاد مرکزی اربعین در خصوص اربعین 1401 امروز سه‌شنبه سوم آبان ماه با حضور وزیر کشور در وزارت کشور برگزار شد.

در پایان این نشست، احمد وحیدی، وزیر کشور با اشاره به اینکه این جلسه آخرین نشست این ستاد برای اربعین ۱۴۰۱ است، گفت: تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی امر با ظرفیت تمام در مراسم امسال اربعین حسینی وارد عمل شدند.

وی ضمن اعلام خبر آغاز برنامه ریزی‌ها برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم اربعین حسینی 1402، گفت: همچنان کار با جدیت دنبال می‌شود و یکی از مقوله‌های مهم در مراسم اربعین حسینی، تقویت زیرساخت‌های عمرانی است.

وزیر کشور تعداد زائران ایرانی در مراسم اربعین 1401 را بیش از سه و نیم میلیون نفر اعلام و ضمن اشاره به اینکه در برخی از امور ضعف‌هایی داشتیم، گفت: باید برای سال آینده برای حدود پنج میلیون زائر برنامه‌ریزی داشته باشیم و متناسب با آن زیرساخت‌ها را آماده کنیم.

وی از برقراری ارتباط با دولت جدید عراق برای هماهنگی برنامه‌های اربعین خبر داد و گفت: همکاری خوبی برای تسهیل تردد در عراق با دولت عراق صورت گرفت و البته برای یک مدت کوتاه، تناسب بین میزان خروجی مرزهای کشور با ورودی مرزهای عراق به هم خورد که این مسئله هم مدیریت شد.

وحیدی در مورد اتباع خارجی که از ایران راهی عراق می‌شوند نیز گفت: با دولت عراق برای تردد زائرین اتباع خارجی به تفاهم رسیدیم و زائران اتباع خارجی هم از مرزهای کشورمان وارد شهرهای زیارتی عراق شدند. البته در تلاشیم تا برای عبور اتباع خارجی راه‌حل‌هایی را با دولت عراق پیدا کنیم تا کار با سهولت بهتری انجام شود.

وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین بازگشایی مرزهای جدید همچون چیلات در دهلران و کیله سردشت بررسی شد؛ بازشدن مرزهای جدید آثار فرهنگی و معنوی بسیار خوبی برای منطقه دارد و باید از این فرصت استفاده کرد.

انتهای پیام
captcha