«عرین الاسود» از تشکیلات خودگردان فلسطین هم قدرتمندتر است
کد خبر: 4094736
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
کارشناسان امنیتی اسرائیل:

«عرین الاسود» از تشکیلات خودگردان فلسطین هم قدرتمندتر است

کارشناسان امنیتی اسرائیل با اشاره به درگیری‌های جدید نظامیان صهیونیست با فلسطینیان در کرانه باختری، گروه «عرین الاسود» را از تشکیلات خودگردان فلسطین قدرتمندتر توصیف کرد.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: کارشناسان امنیتی اسرائیل در گفت‌وگو با «ادهم حبیب الله» خبرنگار «آی۲۴» اشاره کردند که با توجه به تحولات امنیتی در کرانه باختری، فاز دوم عملیات موسوم به «حارس الاسوار» نزدیک است.

در مصاحبه خبرنگار این وبگاه خبری صهیونیست با برخی منابع فلسطینی، این کارشناسان نسبت به تشدید اوضاع هشدار داده و خاطرنشان کردند که گروه عرین الاسود در شهر نابلس حالا از تشکیلات خودگردان فلسطین هم قدرتمندتر شده است.

حملات اخیر نظامیان امنیتی رژیم صهیونیستی در داخل شهر نابلس علیه گروه «عرین الاسود» منجر به شهادت ۵ فلسطینی و ترور یکی از فرماندهان این گروه شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی برای بیش از یک هفته و هر روز به صورت متوالی با مسدودکردن گذرگاه‌های شهر نابلس، این شهر را به طور کامل به محاصره نظامی خود درآورده و تعدادی از فلسطینیان را در نقاط مختلف کرانه باختری و قدس بازداشت می‌کنند.

در پی افزایش این درگیری‌ها، گروه مقاومت فلسطینی عرین الاسود صبح روز یک‌شنبه، ۲۳ اکتبر از شهادت «تامر الکیلانی» یکی از فرماندهان این گروه در عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی خبر داد.

عرین الاسود در بیانیه‌ای تأکید کرده بود: رژیم صهیونیستی بویی از جسارت و شرافت نظامی نبرده و با توسل به روش‌های حقیرانه و فریب‌کارانه، نقشه‌های خود را پیش می‌برد. ما در گروه عرین الاسود سوگند یاد می‌کنیم که تمام ابعاد ترور شهید تامر را روشن کنیم و به رژیم صهیونیستی و آویو کوخاوی می‌گوییم که پاسخی سخت و دردناک در انتظار آن‌هاست.

این در حالی است که اخیراً اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه، تمامی فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ را به تشدید خشونت و تداوم پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه اماکن مقدس فراخواند و از آن‌ها خواست درسی فراموش‌ نشدنی به این رژیم بدهند.

اتاق عملیات مشترک همچنین به مبارزان فلسطینی در کرانه باختری و اعضای گروه عرین الاسود، کتیبة جنین، کتیبة نابلس، کتیبة طولکرم و تمامی گروه‌های مقاومتی درود فرستاده و تأکید کرده بود که هر گونه آسیبی به مسجدالاقصی، افزایش جنایت‌های دشمن علیه ساکنان قدس و هتک حرمت مقدسات ملت ما به بهانه‌های واهی، نشان دهنده نزدیک بودن نابودی و زوال آن است.

انتهای پیام
captcha