تلاش نامزد‌های مسلمان برای پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا
کد خبر: 4095641
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

تلاش نامزد‌های مسلمان برای پیروزی در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا

در انتخابات میان‌دوره‌ای امسال آمریکا، کاندیداهای مسلمان به جای اینکه به عنوان پاسخ به ترامپ نامزد شوند، به دنبال دستاوردهای بلندمدت با نگاه‌های سیاسی متنوع‌تر هستند. آنها استراتژی‌های سیاسی بالغی را توسعه داده و بر گرفتن کرسی‌های خود در عرصه سیاست محلی و ایالتی تمرکز کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از Huffington Post، این وب‌سایت در گزارشی به حضور مسلمانان در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا پرداخت و نوشت: عبدالناصر رشید یکی از ده‌ها مسلمان آمریکایی بود که در سال 2018 نامزد انتخابات شد.

حضور مسلمانان در انتخابات «موج آبی مسلمانان» لقب گرفت؛ انتخاباتی که بیش از 90 مسلمان آمریکایی به عنوان نامزد در آن شرکت و جرئت یافتند تا علیه لفاظی‌ها و سیاست‌های نفرت‌انگیز رئیس‌جمهور وقت، دونالد ترامپ در قبال جامعه خود مقابله کنند.

رشید، فارغ‌التحصیل 33 ساله از هاروارد، برای دفتر کمیساریای شهرستان محلی خود کاندید شد اما با اختلاف 1 درصد شکست خورد. با این همه تسلیم نشد. در سال 2020، رشید برای سمتی در هیئت بازبینی شهرستان کوک ایلینویز، در بخش مدیریت مالیات بر دارایی، کاندید شد ولی بازهم رأی نیاورد.

حالا، رشید همه چیزهایی را که آموخته است، به کار می‌گیرد و برای سومین بار نامزد می‌شود؛ این بار برای نماینده مجلس ایالتی.

در طول انتخابات میان‌دوره‌ای 2018، مسلمانان آمریکایی با تعداد بی‌سابقه‌ای وارد عرصه سیاست شدند. نامزدها اکثراً جوان و عمدتاً بی‌تجربه بودند: به عبارت دیگر، صرفاً کسب تجربه. بسیاری از آنها پس از شکست خود دوباره نامزد نشدند یا به طور کامل سیاست را ترک کردند.

رشید، نماینده مسلمان مجلس ایالتی

اما پس از آن نامزدهایی مانند رشید وجود داشتند که از مبارزه برای خدمت رسمی در مناصب دولتی دست برنداشته‌اند. چهار سال بعد از آن، تعدادی از کاندیداهای مسلمان آمریکایی با سال‌ها تجربه خود هنوز در رقابت‌های انتخاباتی شرکت می‌کنند.

مسلمانان فعال‌تر شده‌اند

محمد میسوری(Mohammed Missouri)، مدیر اجرایی جت‌پک(Jetpac)، یک سازمان غیرانتفاعی که برای افزایش حضور مسلمانان در دولت و سیاست ایالات متحده تلاش می‌کند، گفت: ما شاهد حضور نامزدهای طولانی‌مدت کمتری هستیم و نامزدهای جدی‌تری در حال رقابت هستند.

این بار، کاندیداهای مسلمان به جای اینکه به عنوان پاسخ به ترامپ نامزد شوند، به دنبال دستاوردهای بلندمدت با نگاه‌های سیاسی متنوع‌تر هستند. آنها استراتژی‌های سیاسی بالغی را توسعه داده و بر گرفتن کرسی‌های خود در عرصه سیاست محلی و ایالتی تمرکز کرده‌اند.

میسوری می‌گوید: این در مورد نامزدی برای موقعیت‌هایی است که در آن سیاست‌ها در سطح محلی تصمیم‌گیری می‌شوند که بر جامعه ما تأثیر می‌گذارد و همچنین داشتن صدایی در میز مذاکره و تأثیرگذاری مثبت بر آن سیاست‌ها.

بر اساس گزارش سازمان های Jetpac، شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی(CAIR) و سازمان Mpower Change؛ نهادی فعال در حوزه عدالت اجتماعی، ۱۸۱ نامزد مسلمان در سال ۲۰۲۰ در ۲۸ ایالت و واشنگتن دی سی برای نامزدی در انتخابات ثبت نام کرده بودند و این یک رکورد است.

 این گزارش به تحلیل مبارزات انتخاباتی کاندیداهای مسلمان آمریکایی در سال 2020 می‌پردازد که 80 نفر از آنها در نهایت انتخاب شدند. این در حالی بود که 49 نامزد مسلمان در سال 2019 برای مناصب دولتی و 57 نامزد در سال 2018 انتخاب شدند.

حضور مسلمانان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

کار رشید در سیاست سال‌ها قبل از کاندیداتوری ترامپ برای ریاست‌جمهوری، در سال 2008 شروع شد؛ زمانی که او یک ترم از هاروارد مرخصی گرفت و به عنوان سازمان‌دهنده میدانی برای کمپین عمومی باراک اوباما در میشیگان فعالیت کرد. پس از فارغ‌التحصیلی در سال 2011، رشید به کار در یک سازمان مرتبط با حقوق مهاجران ادامه داد و به تصویب قانون اصلاح مهاجرت در سطوح ایالتی و فدرال کمک کرد.

زمانی که گارسیا، یک دموکرات ایلینوی، در سال 2015 برای شهرداری شیکاگو کاندید شد، او بعداً به عنوان مدیر میدانی به کمپین نماینده خسوس گارسیا پیوست.

پس از چهار سال کار در سیاست محلی در شهرستان کوک، رشید در سال 2018 کمپین شهرستانی خود را راه‌اندازی کرد و به سختی از رئیس فعلی شکست خورد.

رشید در این باره گفت: شکست دلخراشی مانند آن تلخ است، زیرا از یک طرف، زمانی که تقریباً در دسترس بودید، باختید. در عین حال، پیروزی آنقدر نزدیک بود که احساس می‌کنید، من می‌توانم دوباره این کار را انجام دهم.

رشید دوباره برای جایگاهی در هیئت بازبینی شهر کانتی کوک نامزد شد، اما باز هم ناموفق بود. او مطمئن نبود که برای بار سوم شرکت کند یا خیر. اما رشید با تشویق همسرش، طرفدارانش و رهبران محلی در جامعه مسلمانان آمریکا، چشم خود را به مجلس نمایندگان ایلینویز انداخت و قصد داشت در منطقه 21 به عنوان یک دموکرات نمایندگی کند.

او گفت: ممکن است شکست‌های کوتاه‌مدتی وجود داشته باشد، اما فرصت‌های یادگیری وجود دارد. این واقعاً مهم است که  این کار را انجام می‌دهیم، زیرا می‌دانیم که چه چیزی می‌توانیم به رأی‌دهندگان ارائه دهیم، و یک چشم‌انداز داریم که می‌خواهیم دولت، ایالت و کشورمان را چگونه ببینیم.

تلاش برای حفظ جایگاه‌ها

طبق گزارش Jetpac در حال حاضر 29 قانونگذار ایالتی مسلمان در 18 ایالت وجود دارد. نیویورک و مینه سوتا، هر کدام با سه قانونگذار ایالتی مسلمان، بیشترین تعداد را در بین ایالت‌ها دارند. از مجموع این گروه 29 نفره، 26 نفر دموکرات و یک نفر جمهوری‌خواه هستند. تنها پنج نفر از آنها قبل از ژانویه 2017 انتخاب شدند. بیست و چهار نفر از این قانونگذاران منتظر انتخاب مجدد در ماه آینده هستند و انتظار می‌رود اکثر آنها کرسی‌های خود را حفظ کنند.

نبیله اسلام، یک فعال سیاسی مترقی است. او در سال 2020، نامزد انتخابات حوزه هفتم کنگره جورجیا شد و حمایت ایلهان عمر (دموکرات) و رو خانا (دموکرات کالیفرنیا) را به دست آورد و در یک مقطعی حمایت مالی بیشتری از رقبای دموکرات خود داشت.

اما این کافی نبود. پس از شکست، اسلام به سرعت رقیب خود را تأیید و دیگران را نیز به این کار ترغیب کرد و به مبارزه به نفع او پرداخت.

نبیله اسلام، نامزد انتخابات حوزه هفتم کنگره جورجیا

اسلام گفت: با کار در سیاست جنوب و همچنین به عنوان یک دموکرات جنوبی، ما با شکست‌های متعدد خود در این سال ها بسیار آشنا هستیم. بنابراین، اگرچه ناامیدکننده بود که باختم، اما چیزی برای من ناآشنا نبود.

اسلام، به عنوان دختر یک خانواده مهاجر بنگلادشی، خسته نشد. او می‌گوید که این تجربه او را مصمم‌تر کرد تا جایگاه خود را در سیاست تثبیت کند.

اسلام نامزد دموکرات‌ها در نوامبر امسال برای منطقه 7 سنای ایالت جورجیا است، کرسی جدیدی که در طی فرآیند تقسیم مجدد حوزه‌ها ایجاد می‌شود. او اذعان کرد که این کار می‌تواند خسته‌کننده باشد، اما از نامزدهای همکارش که پیشینه اقلیت‌بودن دارند، خواست که دست از کار نکشند.

او می‌گوید: برای یک زن مسلمان، و یک زن رنگین‌پوست، باید 10 برابر بیشتر تلاش کنید. این فقط واقعیت چیزهاست. شاید اولین‌بار ببازید اما این بخشی از راه است. ما قطعاً به نامزدهای مسلمان بیشتری نیاز داریم تا در انتخابات شرکت کنند، به‌ویژه در مورد دولت‌های محلی، زیرا بسیاری از این مسائل بر زندگی روزمره ما تأثیر می‌گذارد.

میسوری می‌گوید: یک گروه بزرگ از افراد با استعداد وجود دارد که یا در بخش جلب حمایت عمومی در پشت صحنه یا در کمپین‌ها کار می‌کنند، یا کاندیداتوری را امتحان می‌کنند و موفق می‌شوند، زیرا آنها در واقع در طول چهار سال گذشته روابطی ایجاد کرده و صادقانه بگویم زیرساخت‌های (انتخاباتی) برای خود ساخته‌اند.

صندوق‌های رأ‌ی‌گیری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

رشید با داشتن تجربه و حمایت جامعه آماده فرصتی دیگر برای خدمت است. او در حمایت از اصلاحات قوانین داشتن اسلحه، حقوق سقط جنین و کاهش مالیات بر دارایی شرکت می‌کند. پس از دو حضور ناموفق، او امیدوار است که این رقابتی باشد که به او فرصتی دهد تا بر موضوعاتی که به آنها اهمیت می‌دهد تأثیر بگذارد.

او گفت: گاهی اوقات به معنای انتظار است. گاهی اوقات به معنای دنبال کردن به یک فرصت متفاوت است.

ترجمه: محمدحسن گودرزی

انتهای پیام
captcha