حضور پرشور در 13 آبان بیانگر شکست پروژه دوقطبی‌سازی‌ در جامعه است
کد خبر: 4095757
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
جلال‌زاده در نشست خبری:

حضور پرشور در 13 آبان بیانگر شکست پروژه دوقطبی‌سازی‌ در جامعه است

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان با بیان اینکه مراسم 13 آبان امسال باید با یک رنگ و بوی پرشورتر و پررونق‌تر از قبل برگزار شود، گفت: این باعث می‌شود که دشمن حس نکند اتفاقات یکماه اخیر در اراده مردم ایران در دشمنی با آمریکا و استکبار جهانی خللی وارد کرده است.

وحید جلال زاده

به گزارش ایکنا، نشست خبری اعلام برنامه‌های مراسم یوم‌الله 13 آبان صبح امروز، دوشنبه 9 آبان، با حضور وحید جلال‌زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان، در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.


جلا‌ل زاده در ابتدا با اشاره به جنگ ترکیبی پیچیده و گسترده دشمن علیه ملت ایران گفت: در جنگ ترکیبی، جنگ شناختی حرف اول را می‌زند و در این میان اصحاب رسانه افسران جهاد تبیین برای مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن هستند.

وی جنگ شناختی را دستکاری ذهنیات و ادراکات مردم و مسئولان برای فکر و عمل کردن در مسیر برنامه‌ریزی دشمن خواند و گفت: این برنامه دشمن را به خوبی می‌توان در طی حوادث روزهای گذشته مشاهده کرد.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم‌الله 13 آبان اظهار کرد: 13 آبان یکی از روزهای مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که یادآور سه حادثه بسیار مهم است؛ تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 1343، شهادت حدود 60 نفر از از دانش‌آموزان توسط دژخیمان رژیم پهلوی مقابل دانشگاه تهران در 1357 و تسخیر لانه جاسوسی یا به تعبیر امام خمینی(ره)؛ انقلاب دوم توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) در 1358.

تبعات ادامه کار سفارت آمریکا در سال ۵۸

جلال‌زاده با اشاره به نظر برخی که همچنان معتقدند تسخیر لانه جاسوسی نباید اتفاق می‌افتاد گفت: در پاسخ به این افراد باید گفت اگر نیم نگاهی به تاریخ 100 سال گذشته بیندازیم، خواهیم دید اگر این سفارت به کار خودش ادامه می‌داد قطعا تهاجم و حمله به بنیان‌ها و ریشه‌های انقلاب اسلامی را در دستور‌ کار قرار می‌دادند همانطور که این کار را در همان ما‌ه‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی این کار را انجام دادند که در استناد منتشرشده لانه جاسوسی آمده است.

وی افزود: دشمن در یکماه گذشته با یک عملیات اغتشاش، برخی شهرها را ناآرام کرده و از این کار اهدافی را دنبال می‌کند. مهمترین هدف دشمن از ایجاد این ناآرامی‌ها و اغتشاشات در کشور نشانه گرفتن وحدت ملی و اتحاد داخلی ملت ایران است. امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب مکررا اشاره فرموده‌اند که رمز پیروزی ملت ایران وحدت و همدلی است و لذا همه ما و به ویژه اصحاب قلم و رسانه نباید اجازه دهند دشمن در این هدف موفق شود و وحدت و همدلی ما را تضعیف کند.

شکست پروژه دوقطبی‌سازی در جامعه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: از این منظر دوقطبی‌سازی‌هایی مانند دانشجو در برابر دانشجو، همسایه در برابر همسایه و رسانه در برابر رسانه جزو اهداف اولیه دشمن است که با همراهی نکردن مردم، دشمن در پروژه خیابان خودش شکست خورده و حوادثی همچون شهادت هموطنان در حرم شاهچراغ شیراز به معنای شکست این پروژه و دست به اسلحه شدن دشمن است.

جلال‌زاده با بیان این مقدمه گفت: امسال مراسم 13 آبان باید با یک رنگ و بوی پرشورتر و پررونق‌تر از قبل برگزار شود تا دشمن حس نکند اتفاقات یک‌ماه اخیر در اراده مردم ایران در دشمنی با آمریکا و استکبار جهانی خللی وارد کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری این روز به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی توسط مجلس، به تشریح برخی اقدامات و راهبردهای آمریکا در ضربه زدن به جمهوری اسلامی و ایران در قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب اخیرا در سخنانی در دانشکده افسری فراجا فرمودند که دشمن درست است که می‌خواهد به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزند اما به دنبال شکستن ایران قوی است.

جلال‌زاده در این راستا نقش پررنگ در کودتای 28 مرداد 1332، تشکیل سازمان مخوف، نفرت‌انگیز و ضد مردمی ساواک، حمایت کامل از رژیم پهلوی، همراهی و طراحی در کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 را از جمله اقدامات آمریکا علیه مردم ایران در قبل از انقلاب خواند.

وی همچنین اعمال فشارهای اقتصادی و قطع شریان فروش نفت ایران، حمله نظامی آشکار به طبس، طراحی کودتای نوژه، همراهی و تشویق صدام برای تحمیل جنگ 8 ساله به ایران، اعمال تحریم‌های شکننده برای اسقاط نظام جمهوری اسلامی ایران، طراحی آشوب و بلوا در حوادث مختلف، حمایت از گروهک تروریستی منافقین، اجرای پروژه ایران‌هراسی، تصویب هر ساله بودجه‌های کلان برای ضربه زدن به ایران، ترور دانشمندان هسته‌ای و ترور قهرمان ملی، سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی به دستور صریح و مستقیم ترامپ را از مهمترین اقدامات آمریکا علیه ایران در دوران پس از انقلاب دانست.

جلال‌زاده در ادامه به تشریح برنامه‌های اصلی مراسم 13 آبان پرداخت و گفت: در محور تبیینی اعزام سخنرانان ملی در مراکز استان‌ها، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با موضوع 13 آبان در سطح دانشگاه‌ها، برگزاری همایش بین‌المللی «قرن 21؛ جهان عاری از سلطه آمریکا» توسط مجمع بین‌المللی اساتید مسلمان، برگزاری 200 نشست دانشجویی در موضوع استکبارستیزی، برگزاری 500 نشست تبیینی در سطح دانشگاه‌ها توسط بسیج دانشجویی، برگزاری جشنواره هنری «روایت تسخیر»، برپایی پویش «روایت استقلال» در فضای مجازی، تولید محتوای چندرسانه‌ای «چرا مرگ بر آمریکا» از 6 تا 12 آبان در مدارس کشور، برگزاری ویژه‌برنامه‌ها در مراسم نماز جمعه 6 و 13 آبان، برگزاری نشست‌های بصیرتی در حوزه‌های علمیه، راه‌اندازی پویش‌های «دانش‌آموز فهمیده» از 7 تا 13 آبان در مدارس کشور و جشنواره سرود همخوانی «ای ایران» در 1500 مدرسه کشور، از جمله برنامه‌های ما در این رابطه است.

جلال‌زاده بیان کرد: روز چهارشنبه، 11 آبان، نیز جمعی از دانش‌آموزان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند و در همین روز نیز زنگ استکبارستیزی در همه مدارس نواخته می‌شود.

وی شعار محوری مراسم 13 آبان امسال را «13 آبان، حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی‌» خواند و گفت: مراسم راهپیمایی امسال در بیش از 900 شهر و بخش کشور برگزار می‌شود.

جلال‌زاده درباره مراسم تهران نیز گفت: این مراسم در روز جمعه، 13 آبان، از ساعت 9:30 تا 11 صبح مقابل لانه جاسوسی برگزار می‌شود و سخنران این مراسم نیز بنده به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هستم.

رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت یوم الله 13 آبان در پایان گفت: 3500 خبرنگار، تصویربردار و فیلمبردار داخلی و خارجی این مراسم را پوشش خواهند داد.

انتهای پیام
captcha