آغاز مرحله نهایی مسابقه بزرگ حفظ قرآن در کویت
کد خبر: 4095791
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

آغاز مرحله نهایی مسابقه بزرگ حفظ قرآن در کویت

وزارت اوقاف کویت اعلام کرد که مرحله نهایی مسابقه بزرگ حفظ قرآن کریم از شب گذشته در مسجد جامع این کشور آغاز شده و به مدت دو هفته ادامه دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، دبیرخانه اوقاف کویت شامگاه یکشنبه، 8 آبان مرحله نهایی بیست و پنجمین دوره مسابقات بزرگ حفظ و تجوید قرآن کویت را با شعار «25 سال عنایت» و به همت نواف الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت برگزار کرد.

عبدالعزیز ماجد الماجد، وزیر دادگستری و وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت طی نطقی در مراسم افتتاح این مراسم گفت: این بار نیز به یاری خداوند جمع جدیدی از فرزندان کویت فارغ از ملیت و سن خود در انس با کتاب خدا و در فضای رقابتی دلگرم کننده با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه موفقیت بیست و چهارمین دوره این مسابقات در سال 2021 موجب تشویق تعداد بیشتری از شهروندان و افراد ساکن کویت برای حضور در دوره فعلی بوده است، گفت: در سال پیش، 1939 شرکت‌کننده زن و مرد حضور داشتند و امسال در مرحله نهایی 2190 نفر زن و مرد و از 44 نهاد دولتی یا غیردولتی در مسابقات حضور دارند.

الماجد  با بیان اینکه این تعداد از زمان شروع مسابقات در سال 1996 تا امسال به حدود 36 هزار نفر رسیده است، تأکید کرد: فعالیت‌های مرحله نهایی انتخاب متسابقین به مدت دو هفته در مسجد جامع کویت برگزار می‌شود و تمامی اقشار  می‌توانند در آن حاضر شوند.

وزیر اوقاف کویت در ادامه از حمایت امیر کویت و اهتمام وی به تربیت نسل فرزندان این کشور بر اساس تعالیم دین اسلام قدردانی کرد.

مآرب الیعقوب، هماهنگ کننده کل مسابقه نیز گفت: موفقیت مسابقه به دلیل مداومت آن طی 25 سال گذشته بوده است به این معنا که ما یک ربع قرن افتخار خدمت به قرآن کریم را داریم؛ زیرا حتی در اوج همه‌گیری کرونا این مسابقات متوقف نشد و تنها محدودیت‌هایی در چارچوب دستورالعمل‌های بهداشتی تعیین شده بود.

مراحل مقدماتی این مسابقات دوشنبه، 26 سپتامبر آغاز شده بود و به محض پایان مرحله نهایی مقدماتی، وزیر اوقاف و امور اسلامی نتایج مسابقات و اسامی نفرات اول مسابقات را اعلام خواهد کرد و در پایان از برگزیدگان تجلیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha