پیگیری آخرین وضعیت برگزاری همایش ملی حافظان قرآن
کد خبر: 4095962
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸

پیگیری آخرین وضعیت برگزاری همایش ملی حافظان قرآن

بیستمین جلسه کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم برگزار و در بخشی از آن آخرین جزئیات درباره برگزاری همایش ملی حافظان قرآن کریم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیگیری آخرین وضعیت برگزاری همایش ملی حافظان قرآن

به گزارش ایکنا، بیستمین جلسه کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با حضور نماینده مشاور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، نماینده کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی، مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت، نماینده سازمان بسیج مستضعفین و مسئول دبیرخانه ستاد راهبری حفظ با دو دستور جلسه تشکیل شد.

بررسی نحوه برگزاری همایش ملی حافظان قرآن کریم و گزارش وضعیت تصویب اعتبارات برنامه‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ از سوی رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی دو دستور اصلی این جلسه بود.

بر همین اساس در بخشی از این جلسه ابعاد برگزاری همایش ملی حافظان قرآن کریم و از جمله زمان، محتوا و گستره آن مورد بررسی قرار گرفت که از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برگزاری همایش در هفته بسیج یا دهه فجر، توجه به یک مناسبت برای برگزاری این همایش
  • توجه به بُعد ترویجی و آموزشی در برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این همایش
  • دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و استکبارستیزی، در شمار پیام‌های غیر مستقیم این همایش برنامه‌ریزی شود
  • برگزاری چنین همایشی در مراکز تمامی استان‌ها و برگزاری همایشی ویژه در تهران

بر اساس گزارش ایکنا پس از طرح مباحث مختلف در نهایت دو مصوبه در مورد همایش ملی حافظان قرآن کریم به تصویب رسید. اولین مصوبه واگذاری مسئولیت اجرای این همایش به اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با همکاری سازمان بسیج مستضعفین بود. در همین راستا مقرر شد کارگروهی با عضویت نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، سازمان صدا و سیما، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، شهرداری تهران و ... برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مطلوب این همایش انجام شود.

دومین مصوبه دستور اول جلسه کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در مورد محتوای همایش بود. بر همین اساس مقرر شد مضامین اصلی که باید در همایش مورد توجه قرار گرفته و مبنای تولیدات مربوط قرار گیرد با استفاده از صاحب‌نظران طراحی و تدوین شود.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این جلسه به دومین دستور که بررسی اعتبارات برنامه‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن از سوی رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی بود، پرداخته شد.

در این بخش ملاحظاتی در مورد بودجه حفظ قرآن کریم مطرح شد. در این بخش مقرر شد ملاحظات مطرح شده برطرف و برنامه‌ها مجدداً برای عقد قرارداد ارائه شود. در این رابطه مصوب شد تا مجری نهایی(ذینفع) برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های متولی اعلام شود تا از سوی دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم اخذ و جمع‌بندی شود.

طبق مصوبه آخر این کارگروه، مقرر شد نشست هم‌اندیشی با ناظران با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برگزار و ضمن تشریح فرایند اجرای برنامه‌ها، نظرات آنها درباره برآورد هزینه‌ها اخذ شود.

انتهای پیام
captcha