تروریسم سیستماتیک هند علیه مسلمانان
کد خبر: 4096019
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴

تروریسم سیستماتیک هند علیه مسلمانان

مسلمانان در هند و به طور خاص در کشمیر در معرض اقداماتی سیستماتیک در راستای تروریسم دولتی هند هستند.

به گزارش ایکنا، به نقل از الامه، تقریبا روزی در هند و منطقه کشمیر وجود ندارد که مسلمانان با مواردی از نقض حقوق خود مواجه نشوند.

میرواعظ عمر فاروق، یکی از رهبران برجسته «کنفرانس آزادی برای تمام احزاب کشمیری» در سخنانی پیرامون این موضوع با اشاره به اینکه برخورد با مسلمانان کمشیر تحت تأثیر اختلافات بین هند و پاکستان است، گفت: تهدید صریح رهبران احزاب کشمیری به زندان و دستگیری توسط حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (BJP)، این واقعیت را تغییر نخواهد داد که مناقشه کشمیر بین هند و پاکستان به حل و فصل دقیق نیاز دارد.

تهدید رهبران احزاب کشمیر به زندان

میرواعظ عمر فاروق، در بیانیه‌ای که در سرینگر منتشر شد، اظهارات سونیل شارما، یکی از رهبران حزب حاکم بهاراتیا جاناتا  را به شدت محکوم کرد که گفته بود رهبران احزاب در کشمیر تنها دو گزینه پیش روی خود دارند؛ یا اینکه سیاست طرفداری از هند را دنبال کنند و یا اینکه به زندان بروند.

وی در واکنش به اظهارات این رهبر حزب بهاراتیا جاناتا گفت: کنفرانس آزادی برای تمام احزاب کمشیر، قاطعانه بر موضع اصولی خود مبنی بر اینکه مناقشه کشمیر باید با رضایت مردم جامو و کشمیر حل و فصل شود، تأکید می‌کند.

وی گفت: کنفرانس آزادی به دنبال دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه است که تنها با حل و فصل منازعه موجود می‌تواند محقق شود.

این درحالی است که نیروهای هندی به عملیات محاصره و جستجو و بازرسی‌های خشونت‌آمیز خود در مناطق مختلف سرینگر، کوپوارا، بارامولا، بندیپور، اسلام‌آباد، شوپیان، کولگام، جامو و سامبا ادامه می‌دهند، نسبت به زنان و کودکان برخوردهای خشنی انجام داده و اقدام به تخریب وسایل منزل مردم می‌کنند.

اوضاع غیرعادی در کشمیر

عمر عبدالله، نایب رئیس حزب کنگره ملی در گفت‌وگویی با خبرنگاران در سرینگر گفت: وضعیت در منطقه آنطور که دولت هند به رهبری نارندرا مودی ادعا می‌کند، عادی نیست.

وی گفت که رژیم مودی در رسانه‌ها درباره وضعیت حاکم در منطقه کشمیر پیوسته دروغ می‌گويد و مردم را گمراه می‌کند.

تخریب خانه‌های مسلمانان

در دهلی نو، در یک اقدام وحشیانه دیگر دیگر ضد مسلمانان، مقامات پایتخت هند تعداد زیادی از خانه‌های مسلمانان را در منطقه جنوب غربی این شهر تخریب کردند؛ آن هم در زمانی که مردان برای نماز جمعه رفته بودند و دور از خانه‌های خود به سرمی‌بردند.

این درحالی بود که پلیس در حمایت از کارکنان سازمان توسعه دهلی نو، برخورد خشنی با زنانی داشت که نسبت به تخریب بدون اطلاع قبلی خانه‌های خود اعتراض داشتند.

انتهای پیام
captcha