جمع‌آوری کمک توسط یک سازمان هندو در آمریکا برای اقدام علیه مسلمانان
کد خبر: 4107712
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۵

جمع‌آوری کمک توسط یک سازمان هندو در آمریکا برای اقدام علیه مسلمانان

یک سازمان هندو که در ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند، فعالیت‌هایی را با هدف جمع‌آوری کمک‌های مالی به منظور انجام اقدامات تحریک‌آمیز علیه مسلمانان و مسیحیان هند آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از وبگاه اخبار فلسطین، برخی رسانه‌های محلی آمریکایی ویدئوهایی را منتشر کردند که تظاهرات گسترده‌ای را در ایالت تگزاس نشان می‌دهد و علیه یک سازمان هندو راه‌اندازی شده است.

این سازمان فعالیت‌هایی را در جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی با هدف تحریک و اقدام علیه مسلمانان و مسیحیان انجام داده است.

صدها نفر از تظاهرکنندگان همراه با فعالان نهادهای مذهبی و حقوق بشری، مانند شورای مسلمانان هند و آمریکا در مقابل شورای شهر فریسکو در ایالت تگزاس حضور یافتند.

تظاهرکنندگان، شعارها و بنرهایی در محکومیت نژادپرستی این سازمان هندو علیه اقلیت‌های مسلمان برافراشتند.

اوایل دسامبر، 14 نهاد مذهبی نامه‌ای رسمی را امضا کردند که در آن، خواستار تحقیقات فوری در رابطه با «بنیاد میراث جهانی هندو» و محاکمه اعضای آن شدند.

شورای مسلمانان هند و آمریکا در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: فهرستی که شامل مؤسسات مسیحی و مسلمان، کلیساها و یک نهاد هندو و همچنین نهادهای حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل می‌شود، همین اتهام (اقدام علیه اقلیت‌های هند) را درباره بنیاد میراث جهانی هندو مطرح کردند.

در اواسط سال جاری، روزنامه واشنگتن پست از تنش در روابط بین دولت هند و کشورهای اسلامی خبر داد؛ زمانی که اظهارات یکی از رهبران حزب حاکم بهاراتیا جاناتا، توهین به اسلام تلقی شد.

انتهای پیام
captcha