طرح اوقاف قطر برای آموزش ارزش‌های قرآنی به کودکان
کد خبر: 4096170
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

طرح اوقاف قطر برای آموزش ارزش‌های قرآنی به کودکان

وزارت اوقاف قطر برنامه آموزش ارزش‌های دینی و قرآنی به زبان ساده را برای رده سنی پنج تا 10 سال در مراکز تعلیم قرآن سراسر این کشور به اجرا گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأیه، اداره تبلیغ و ارشاد دینی وزارت اوقاف قطر به‌تازگی برنامه‌ای را با نام «آموزش ارزش‌ها و قله‌ها» برای دانش‌آموزان در مراکز آموزش قرآن کریم در سراسر این کشور به اجرا گذاشته است.

این برنامه آموزشی و تربیتی، از سوی جمعی از مبلغان دینی متخصص در زمینه تربیتی و طی 192 جلسه برگزار می‌شود که در آن ارزش‌های قرآنی، تربیتی، اخلاقی و فواید ایمان به زبان ساده برای کودکان بازگو می‌شود.

به گفته مسئولین اوقاف قطر، به منظور تشویق و ترغیب بیشتر دانش‌آموزان برای حضور در این کلاس‌ها مسابقات فرهنگی همراه با جوایز نفیس و دیگر فعالیت‌هایی نظیر اردوهای آموزشی هم برای آنها تدارک دیده شده تا منجر به ایجاد فضای صمیمیت و انگیزه در بین شرکت‌کنندگان شود.

این برنامه آموزشی از 19 سپتامبر گذشته(28 شهریور) آغاز شده و به مدت سه ماه در بیش از 105 مرکز قرآنی در سراسر قطر و برای کودکان پنج تا 10 سال ادامه دارد که در عصر روزهای بکشنبه تا چهارشنبه بین نماز عصر و مغرب برگزار می‌شود.

اوقاف قطر هدف از اجرای این برنامه را تقویت ایمان دینی، تعمیق مفاهیم ایمان و اعتقاد صحیح، تعمیق ارزش‌های اخلاقی و اخلاق اسلامی در دل فرزندان و تقویت عشق به قرآن کریم و ارتقای جایگاه قرآن در قلوب دانش‌آموزان و ترغیب آنان به پایبندی به آموزه‌های شریعت واقعی و همچنین ارائه توصیه‌ها در شیوه‌های کنارگذاشتن رفتارهای نادرست توصیف کرده است.

انتهای پیام
captcha