آغاز ثبت نام بزرگ‌ترین مسابقات سراسری تلاوت قرآن در قطر
کد خبر: 4081868
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳

آغاز ثبت نام بزرگ‌ترین مسابقات سراسری تلاوت قرآن در قطر

مسئولان برگزاری بنیاد دهکده فرهنگی «کتارا» در قطر از آغاز ثبت‌ نام متقاضیان ششمین مسابقات تلاوت قرآن این بنیاد با نام «جایزه کتارا» خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از Gulf Times،  بنیاد دهکده فرهنگی قطر (The Cultural Village Foundation) موسوم به کتارا(KATARA)،  از آغاز مراحل ثبت نام ششمین دوره جایزه کتارا در رشته قرائت قرآن خبر داد که قرار است از اول سپتامبر تا 30 نوامبر (10 شهریور تا 9 آذرماه سال جاری) برگزار شود.

این مسابقات با شعار «قرآن را با اصوات خود زینت دهید» و با هدف تشویق و کشف استعدادهای ممتاز در تلاوت قرآن به منظور معرفی قاریان ممتاز به سراسر جهان براساس قوانین و مقررات تجوید و با هدف کشف بهترین قاری برگزار می‌شود.

این کمیته عملکرد همه داوطلبان را برای انتخاب 100 نفر از بهترین شرکت‌کنندگان برای راهیابی به مراحل مختلف مسابقات در دوحه، ارزیابی می‌کند.

100 شرکت‌کننده مقدماتی از طریق 20 قسمت تلویزیونی در مرحله مقدماتی دور ششم شرکت خواهند کرد که در هر قسمت پنج داوطلب به رقابت پرداخته و نفرات برتر انتخاب می‌شوند.

علاوه بر این، برای کسانی که مایل به شرکت در مسابقه هستند، پیش نیازهایی وجود دارد، از جمله پرکردن فرم نامزدی تهیه‌شده توسط کمیته جایزه که باید همراه با یک ویدئوی ترکیبی ارائه شود که صدای شرکت‌کننده را در حال تلاوت قرآن نمایش دهد.

مدت زمان فیلم نباید از شش دقیقه بیشتر شود و تلاوت باید با رعایت قوانین تجوید ارائه شود. ضمن اینکه شرکت‌کنندگان فقط مرد باشند و کمتر از 18 سال نداشته باشند.

شرکت‌کنندگان نباید امام جماعت مساجد، واعظ یا معلم دینی باشند و قبلاً در سال‌های 2020-2021 جایزه بین‌المللی قرائت قرآن را کسب کرده باشند. همچنین نباید تلاوت قرآن خود را در بازار، ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی منتشر کرده باشند.

جوایز این مسابقات 900 هزار ریال قطر (حدود 247 هزار دلار) است.

انتهای پیام
captcha