تأکید حزب الله و حماس بر اتحاد موضع در قبال دشمنان
کد خبر: 4096307
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳

تأکید حزب الله و حماس بر اتحاد موضع در قبال دشمنان

مقامات حزب الله لبنان و جنبش حماس در دیداری به بررسی مسائل مربوط به فلسطین، اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان و اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در کرانه باختری پرداختند.

به گزارش ايکنا به نقل از المنار، حسن حب الله مسئول پرونده فلسطین در حزب الله روز سه شنبه با سامی ابوزهری، مسئول روابط سیاسی حماس دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضور جمعی از مسئولان حزب الله انجام شد، به تمامی مسائل مربوط به موضوع فلسطین و اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی و به ویژه حملات مکرر صهیونیست‌ها به کرانه باختری و جنایات نیروهای اشغالگر و گروه‌های  شهرک‌نشین در جنین، نابلس، قدس و صحن‌های مسجدالاقصی پرداخته شد.

شرکت‌کنندگان در این دیدار از اعلامیه الجزایر و تلاش‌های انجام شده توسط گروه‌های مقاومت فلسطین برای حمایت از موضع یکپارچه فلسطین در مقابل تمامی قدرت‌های سلطه‌گر و عوامل آن‌ها استقبال کرده و یورش‌ گروه‌هایی از شهرک‌نشینانِ تحت حمایت پلیس به صحن‌های مسجدالاقصی، حملات روزانه به فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی، شرایط فلسطينيان در کرانه باختری، محاصره و محدودیت‌ها برای به زانو درآوردن آن‌ها و مقاومت را محکوم کردند.

در این ديدار همچنین مسائل مربوط به اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان نیز مورد بررسی قرار گرفت و شرکت‌کنندگان از دولت لبنان خواستند تا موانع پیش روی فلسطینی‌ها را بردارد و تمامی حقوق مدنی، اجتماعی و انسانی و به‌ویژه حق مالکیت و کار را به آن‌ها بدهد.

در این دیدار ابوزهری نیز از مواضع حزب الله در محکومیت دشمن صهیونیستی و نفی اشغالگری و حمایت جمهوری اسلامی ایران از آرمان و ملت فلسطین قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha