اعتراض مسلمانان به قرآن‌سوزی در مسجد «شاه‌ جهانپور» هند
کد خبر: 4096643
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

اعتراض مسلمانان به قرآن‌سوزی در مسجد «شاه‌ جهانپور» هند

پس از اعلام خبر پیداشدن نسخه‌ای سوخته از قرآن کریم در مسجدی در شهر «شاه جهانپور» ایالت اوتارپرادش، مسلمانان این ایالت دست به اعتراض زدند. پلیس هند تحقیقات درباره عاملان این حادثه را آغاز کرده است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از سیاست، دیروز چهارشنبه، 11 آبان یک نسخه سوخته از قرآن کریم در مسجدی در شاه جهانپور، شهری در ایالت اوتار پرادش هند پیدا شد و در پی آن مسلمانان این شهر به خیابان‌ها آمدند و دست به اعتراض زدند.

با اعلام این خبر، افسران ارشد پلیس به محل حادثه آمدند. «آناند» از مسئولان پلیس این شهر گفت: بلافاصله پس از اطلاع پلیس از موضوع و بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته منطقه، شکایتی در این باره علیه افراد ناشناس ثبت شد.

وی افزود: پلیس اطلاعاتی دریافت کرد مبنی بر اینکه برخی از صفحات قرآن سوزانده شده است. ما بلافاصله متوجه موضوع شدیم و با حساسیت با آن برخورد می کنیم.

آناند تصریح کرد: اقدامات لازم برای دستگیری هر چه سریع‌تر مجرمان و اقدامات جدی علیه آنها در حال انجام است.

هتک حرمت به ساحت قرآن کریم و مساجد از سوی گروه‌های افراطی هندو سابقه‌ای طولانی دارد. چند سال قبل هم عده‌ای از افراط‌گرایان هندو در پنجاب نسخه‌ای از قرآن کریم را پاره کردند.

صدها نفر از مسلمانان هند با برگزاری تجمع در مقابل دفتر «آرویند کجریوال»، رهبر حزب عام آدمی و سروزیر دهلی به پاره کردن قرآن از سوی یکی از افراد افراطی در تجمع این حزب در ایالت پنجاب اعتراض کردند.

برخی ناظران معتقدند انزجار از اسلام از اصول اساسی حزب حاکم هند است. آنها به دنبال تبدیل مساجد به معابد برای هندوها هستند و تلاش می‌کنند مسلمانان را هم هندو کنند، این امر در مورد حزب «بهاراتیا جاناتا» کاملاً شناخته شده و در سیاست‌های آن به روشنی اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha