امامزادگان باید مرکز عملیات جنگ نرم دشمن باشد
کد خبر: 4096727
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰

امامزادگان باید مرکز عملیات جنگ نرم دشمن باشد

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مساجد سنگرهای ما هستند و نباید امامزادگان را فقط به عنوان فضای زیارتی تلقی کنیم، گفت: امامزادگان باید مرکز تحلیل های با بصیرت و مرکز عملیات جنگ نرم دشمن باشد.

حجت الاسلام مشهوری، معاون فرهنگی اوقاف آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف استان، امروز، 12 آبان‌ماه، در دوره آموزشی هیات امنا و خادمین امامزادگان بقاع متبرکه استان، تاکید کرد: جبهه استکبار با تمام قدرت وارد میدان شده و بحث فقط حجاب نیست بلکه دین، توحید، معاد و حتی انسانیت را نشانه گرفته و از قدرت رسانه‌ای خود به شدت استفاده می‌کند.

وی اظهار کرد: هدف از اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر این است که رونق فضاهای مذهبی در کشور کاهش یاید.

مشهوری، تاکید کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا امامزادگان، باشکوه تر از قبل در امنیت و آرامش بیشتر فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قطب فرهنگی شدن امامزادگان، گفت: این فرمایش فقط برای یک مقطع خاصی نیست بلکه امامزادگان باید هر لحظه و در هر زمان به عنوان قطب فرهنگی باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فرمایش امام (ره) در خصوص آرامش یافتن مردم در جوار امامزادگان، اظهار کرد: جبهه استکبار با برنامه وارد میدان شده و در فضای رسانه‌ای خود با اظهار نظر درباره برخی کشتارها و عدم اشاره به برخی دیگر به دنبال برقراری اهداف خود است.

وی با اشاره به اهداف دشمنان در روزهای اخیر و به خصوص هجمه به اصل رهبری و ولایت فقیه، اظهار کرد: نباید نا امید شویم‌ با نواقصاتی که در جبهه انقلاب داریم اما نعمت عظمای رهبری حکیمانه و سخنان حکیمانه و راهگشای ایشان توطئه دشمنان را خنثی کرده و فصل الخطاب مسائب است.

مشهوری، در ادامه خاطرنشان کرد: مساجد سنگرهای ما هستند و نباید امامزادگان را فقط به عنوان فضای زیارتی تلقی کنیم بلکه امامزادگان باید مرکز تحلیل های با بصیرت باشد و مرکز عملیات جنگ نرم دشمن باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی با بیان این‌که بین مسجد و امامزاده تفاوت وجود دارد، گفت: حدود ۷۰ هزار مسجد در کشور وجود دارد که معمولا افراد مذهبی به آن‌ها رجوع می‌کنند و معمولا مخاطبان مساجد ما افرادی با سن بالا هستند. در حالی که در تعداد ۸۰۵۱ بقعه به ثبت رسیده در کشور که با حدود ۳۰ هزار نفر هیات امنا و خادم در اداره می‌شوند، مخاطبانی از همه اقشار و سلایق و با تنوع سنی حضور می‌یابند.

وی ادامه داد: در امامزادگان از لحظه تحویل سال تا پایان سال برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود و از کودکان گرفته تا بانوان و جوانان به آن رفت و آمد داشته و تمامی افراد مذهبی و غیرمذهبی در آن‌ها حضور می‌یابند.

مشهوری، خاطرنشان کرد: این تحرکات دشمنان، ملت همیشه بیدار ما را از جوار رحمت بقاع متبرکه دلسرد نکرد، بلکه بیش از پیش مردم را به سوی این مراکز امن سوق داده و به کوری چشم دشمنان از این به بعد شاهد حضور پرشکوه دلدادگان اهل بیت (ع) در این اماکن خواهیم بود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف آذربایجان شرقی تاکید کرد: هیات امنای امامزادگان و مدیران اجرایی این اماکن مقدس باید با جدیت بیشتر نسبت به گذشته در اجرای برنامه‌های فرهنگی و بصیرتی اهتمام کرده تا بتوانیم گامی در راستای فرامین مقام عظمای ولایت در زمینه پیکار در جنگ نرم دشمن و جهاد تبیین برداریم.

انتهای پیام
captcha