پاسخ طعنه‌آمیز رئیس‌جمهور به لفاظی‌های بایدن؛ ایران گاو شیرده شما نخواهد شد
کد خبر: 4096820
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
در مراسم یوم‌الله 13 آبان بیان شد؛

پاسخ طعنه‌آمیز رئیس‌جمهور به لفاظی‌های بایدن؛ ایران گاو شیرده شما نخواهد شد

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در مراسم یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران، به لفاظی‌های اخیر رئیس‌جمهور حواس‌پرت آمریکا درباره وعده آزادسازی ایران واکنش نشان داد و گفت: چند ساعت قبل مطلع شدم که رئیس‌جمهور آمریکا سخنانی را گفته که شاید ناشی از حواس‌پرتی اوست؛ او گفته بنا دارد ایران را آزاد کند و باید به او بگویم آقای رئیس جمهور، ایران 43 سال قبل آزاد شده و بنا ندارد گاو شیرده شما باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در مراسم یوم‌الله سیزدهم آبان؛ روز مبارزه با استکبار جهانی که در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، گفت: در فرهنگ دینی ما بر خودسازی و اینکه انسان خدا را برخود حاکم کند، تأکید شده است؛ یعنی خداخواه باشد به جای خودخواهی. انسانی که دچار کبر و غرور شده دچار روحیه فرعونی است.

وی افزود: انسانی که روحیه فرعونی دارد به منافع انسانی توجهی ندارد ولو اینکه انسان‌‎های دیگر از بین برود، لذا منافع و روحیه استکباری خود را اصل قرار می‌دهد. قرآن کریم فرموده دچار خودبینی و استکبار نشویم؛ خودبینی خطری است که زندگی خویش و سایر انسان‌ها را در خطر قرار می‌دهد.

استکبار؛ روحیه غالب در نظام آمریکا

رئیس جمهور با بیان اینکه استکبار روحیه غالب در نظام آمریکاست، تصریح کرد: آمریکا به تعبیر امام راحل شیطان بزرگ است. او برای اینکه به منافع خود برسد حاضر است بسیاری از ملت‌ها را در سراسر جهان از بین ببرد. تأکید و تکرار توجه دادن ملت‌ها به خطر استکبار در همین راستاست. ملت بزرگ ایران با انقلاب بزرگش مبارزه با استکبار و استعمار را در دستور کار خود قرار داد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه ملت ایران در بهمن 57 به حکومت مستکبران پایان داد، ادامه داد: اگر حرکت دانشجویان خط امام(ره) نبود، حرکت استکبارستیزی انقلاب ایران ناقص می‌ماند؛ بهمن 57 نماد مبارزه با استکبار داخلی بود و 13 آبان 58 نماد مبارزه با استکبار خارجی است.

جهاد تبیین در افشای فتنه‌ها

وی بیان کرد: امروز روز دانش‌آموز، روز دانشجو و روز مبارزه با استکبار جهانی است و در این روز باید ابعاد مختلف مبارزه با استکبار جهانی تبیین شود و همچنین به وسیله جهاد تبیین باید فتنه‌ها را تبیین کنیم و اینکه چطور می‌خواهند با فتنه‌آفرینی ملت‌ها را تحت سلطه خود درآورند. آمریکا در صدر لیست‌ جنایت‌های تروریستی است. انجام بیش از 300 جنگ در عالم و بیش از 60 کودتا و جنایت علیه مردم ژاپن. از سوی دیگر آمریکا در پرتلفات‌ترین جنگ‌‎ها نقش دارد که جنگ افغانستان و عراق یکی از آنهاست.

رئیس جمهور ادامه داد: آمریکا به اسم مبارزه با تروریسم و حمایت از حقوق بشر گروه‌های تروریستی مانند النصره و داعش را بنیان گذاشت. همچنین شدیدترین نظام‌های تحریمی را در عالم پایه‌گذاری کرد که بیشتر آنها علیه ایران وضع شده است و اینها همه ناشی از روحیه استکباری آمریکاست. آمریکا می‌خواهد همه کشورها مانند او فکر کنند و عمل کنند و تمام کشورها بشوند گاو شیرده آمریکا.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه آمریکا خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند، گفت: 35 هزار کودک معلول، نتیجه حضور آمریکایی‌ها در منطقه و نتیجه جنگ آمریکایی‌هاست. آمریکایی‌ها با روش‌های مختلف اقدامات تروریستی انجام می‌دهند. من چند ساعت قبل مطلع شدم که رئیس‌جمهور آمریکا سخنانی را گفته که شاید ناشی از حواس‌پرتی اوست و او گفته بنا دارد ایران را آزاد کند و باید به او بگویم آقای رئیس جمهور، ایران 43 سال قبل آزاد شده و بنا ندارد گاو شیرده شما باشد.

وی گفت: امروز دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها شعار مبارزه با استکبار را مطرح می‌کنند؛ امروز ملت ایران مسیر پیشرفت را در پیش گرفته است. یادتان بیاید زمانی سیم خاردار به ایران نمی‌داید ولی امروز کشور ما در صنایع پیچیده به موفقیت دست یافته و 95 درصد داروها در داخل تولید می‌شود. دبیرکل سازمان ملل از من عذرخواهی کرد که نتوانسته‌ام تحریم‌های دارویی را در زمان کرونا از بین ببرم و من به او گفتم آقای دبیرکل کجای کار هستید، امروز ما از واردکننده واکسن به صادرکننده تبدیل شده‌ایم.

شتاب قطار پیشرفت ایران

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جوانان ایرانی در صنعت هسته‌ای و صنایع فضایی حرف اول را در منطقه می‌‎زنند، تأکید کرد: فکر می‌کنید با تهدیدات شما حرکت پرشتاب قطار پیشرفت در ایران کُند یا متوقف خواهد شد؟ جوانان و مردان و زنان ما هرگز اجازه نخواهند داد خواسته‌های شیطانی شما در کشور پیاده شود.

وی گفت: امروز آمریکایی‌ها می‌بینند که ما پیشرفت می‌کنیم، می‌خواستند صادرات نفت ما را به صفر برسانند و می‌خواستند ما را منزوی کنند اما هیچ‌یک محقق نشده و امروز نقش ایران در منطقه نقشی سازنده‌ است و آمریکایی‌ها به نقش سازنده ایران پی برده‌اند. داعش را ایجاد کرده‌اند و به جان مردم منطقه انداختند اما جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم پیش‌قدم شد و حاج قاسم شد نماد مبارزه با تروریسم و منطقه را امن کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد فتنه‌های جدید است، افزود: جوانان عزیز دقت کنید که دشمن امروز وحدت و انسجام ما را هدف قرار داده است، علم و فناوری ما را هدف قرار داده‌اند، امروز آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی پیشرفت و امید را در کشور هدف قرار داده‌اند و می‌خواهند امنیت و آرامش و اقتدار ایران را از بین ببرند و نیز امنیت و آرامش بازار مورد هدف دشمن است.

حجت‌الاسلام رئیسی با تأکید بر اینکه در عرصه مقابله با دشمن باید هوشیاری و بصیرت داشت، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مراقب باشید دشمن داشته‌های بسیارمان را و از همه مهمتر اعتماد به نفس و اعتماد به این داشته‌‎‎ها را هدف قرار داده است. ما زندگی خود را به لبخند و اخم دیگران متصل نکرده‌ایم، بلکه در حوزه فناوری و علم و اقتصاد روی پای خود ایستاده‌ایم.

دوگانه امروز

وی تصریح کرد: امروز هرکس در هرکجای کشور نسبت به اغتشاش و آشوب بر ناآرامی‌ها بدمد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، در جهت راهبرد دشمن و خواست آمریکا حرکت کرده است. اما هر کس در جهت ایجاد آرامش، امنیت و کسب علم و دانش و رونق تحصیل و علم‌آموزی و علم‌افزایی و قطار پیشرفت گام بردارد، در جهت راهبرد انقلاب اسلامی حرکت کرده، لذا دوگانه ما این است.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز همه باید بدانند انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری داشته افزود: نظام اسلامی به برکت خون شهدا و ناله‌های نیمه‌شب مادران و همسران شهدا و به برکت خون دل خوردن‌های دلسوزان انقلاب که گمنام هستند اما گمنامی آنها در حفظ حرکت انقلاب اسلامی تأثیر داشته است، مقتدر است و با اقتدار به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی تأکید کرد: قدرت ما حتماً از موشک و صنایع نظامی تأثیر می‌پذیرد اما قدرت اصلی ما ناشی از حضور میلیونی و پشتیبانی مردمی است.

رئیس‌جمهور در پایان بیان کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند می‌توانند نسخه‌ای که در یمن و سوریه و لیبی پیاده کرده‌اند، در ایران هم همان نسخه را پیاده کنند، اما آن نسخه در ایران پیاده نخواهد شد و ملت ایران مقابل شما سر فرود نخواهد آورد. به اسم آزادی بر سر مردم افغانستان، عراق و سوریه و لیبی چه‌ها نیاورند، به اسم آزادی ملت‌ها را به اسارت درآورده‌اند. ایران اسلامی با خون شهدای امنیت، شهدای جنگ تحمیلی، شهدای دانشجو و شهدای دانش‌آموز آزاد شده و دیگر هرگز به اسارت درنخواهد آمد.

انتهای پیام
captcha