معاونت قرآن از مؤسسات مجری طرح‌های ملی حمایت‌ کند + صوت
کد خبر: 4097197
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
رهروشرع:

معاونت قرآن از مؤسسات مجری طرح‌های ملی حمایت‌ کند + صوت

مدیر مؤسسه سدرةالمنتهی تهران با اشاره به اجرای طرح ملی «بشری» اظهار کرد: این طرح در کنار مزایایش، اشکالاتی دارد و اینکه مؤسسه‌ مجری طرح به معنای واقعی دیده نشده است به عبارت ساده‌تر، هیچ بودجه‌ای از سوی معاونت برای آن لحاظ نشده است.

حمیده رهروشرع، مدیر مؤسسه سدرةالمنتهی تهرانحمیده رهروشرع، مدیر مؤسسه سدرةالمنتهی تهران در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اجرای طرح ملی قرآنی «بشری» اظهار کرد: این طرحی است که متعلمان به جای آموزش دوره‌های سه‌ماه روخوانی، سه‌ماه روان‌خوانی و سه‌ماه تجوید و ...، طی دوره‌هایی کوتاهتر، قرآن را فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در سطح ملی و از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در طرح بشری، معلمان و تمامی علاقه‌مندان در رده‌های مختلف سنی با روش‌های نوین، کلمات کلیدی قرآن را در فرایند آسان، فرا می‌گیرند.

رهروشروع با اشاره به اینکه مؤسسه سدرةالمنتهی از سوی معاونت قرآن و عترت و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به عنوان یکی از مجریان انتخاب شد، افزود: در کنار مزایای این طرح، معایبی نیز بر آن وارد است که امیدوارم با تأمل و بازنگری معاونت قرآن و عترت این نقص برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه علت استقبال از اجرای این طرح، تسهیل‌گری در امر آموزش قرآن بود، ادامه داد: البته در گذشته این طرح را با تکنیکی متفاوت در مؤسسه ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌کردیم که به دلیل آموزش با لحن عربی، زمینه جذب جوانان به امر آموزش قرآن و استمرار در این عرصه را شاهد باشیم. چون این تجربه را داشتیم، طرح بشری مورد استقبال مجموعه ما قرار گرفت.

وی تصریح کرد: حمایت مالی که معاونت از مدرس دوره می‌کند و دانشی که معلمان از آن بهره‌مند می‌شوند، از مزایایی طرح ملی بشری است اما در این میان، مؤسسه‌ای که مجری این طرح است، دیده نشده است به عبارت ساده‌تر، مؤسسه به منظور اجرای طرح ملی و جذب مخاطب، تبلیغات، ثبت‌نام و رایزنی‌هایی که انجام می‌دهد، هیچ بودجه‌ای از سوی معاونت برای آن لحاظ نشده است.

رهروشرع بیان کرد: مؤسسه برای تأمین هزینه‌های خود از خیرین کمک می‌گیرد و این در شأن اجرای طرح ملی نیست. امیدوارم دوستان معاونت قرآن و عترت بازنگری در اجرای این طرح داشته باشند.

کد

وی با ابراز گلایه از شرایط نامناسب مؤسسات پس از کرونا بیان کرد: مؤسسات قرآنی بازوان اجرایی معاونت هستند و باید به آنها بها داده شود تا بتوانند با قوای بیشتر، فعالیت‌های قرآنی را جلو ببرند.

طرح ملی بشری با تدریس ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیرکل آموزش و برنامه‌ریزی معاونت قرآن و عترت در مؤسسات اجرا می‌شود.

انتهای پیام
captcha