ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای جهاد تبیین است
کد خبر: 4097254
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در راستای جهاد تبیین است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از بهترین راه‌های جهاد تبیین و بخشی از آن دانست.

عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران یزدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد، امروز، 14 آبان ماه در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان خاتم با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص لزوم جهاد تبیین اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های جهاد تبیین، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام گفت: بیان حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان و رفع شبهات آنان در حوزه‌های مختلف لازم و ضروری است.

زارع با تشریح اتفاقات اخیر کشور تصریح کرد: امنیت و آسایش کنونی را مدیون ایثار شهدا و ایثارگران هستیم و اگر ابهت و عظمت شهدا نبود، سرنوشتی شبیه سوریه و عراق داشتیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد افزود: نسل جوان ما مورد هدف استکبار جهانی است و باید تلاش کنیم عزیزان خود را از این توطئه‌ها نجات دهیم.

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری، امام‌جمعه شهر هرات نیز در این نشست گفت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی، تأسیس نهاد بنیاد شهید با هدف خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

وی اضافه کرد: ما هرچه داریم از شهداست و هر خدمتی به خانواده‌هایشان انجام دهیم، در مقایسه با ایثار آنان که تقدیم جان بود، ناچیز است و در شأن خانواده‌های آنان نیست.

علی اکبریان، فرماندار خاتم نیز در این نشست با بیان اهمیت برگزاری جلسات توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت باید در تمام بخش‌ها و بین همه مردم نهادینه شود.

اکبریان افزود: نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت تأثیر بسیاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد و مدیران شهرستان خاتم باید تلاش کنند تا شورایی موفق در این حوزه داشته باشیم.

یادآور می‌شود در این نشست مقرر شد یادواره‌های شهدا در مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شود و با هدف ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، تلاوت قرآن به یاد شهدا همراه با قرائت وصیت‌نامه‌های شهدا در مساجد انجام شود. همچنین با بهره‌گیری از راویان هشت سال دفاع مقدس، نسبت به مأنوس کردن دانش آموزان و دانشجویان با شهدا برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

نام‌گذاری معابر به نام شهدا، دیدار هفتگی مدیران با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، قرائت وصیت‌نامه شهدا در جلسات اداری، برگزاری اردوهای یک‌روزه ایثارگران با مشارکت ادارات، برگزاری جلسات آموزش قرآن کریم و اجرای برنامه‌های ورزشی همگانی از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام
captcha