قبرهای جعلی؛ راه جدید اسرائیل برای سرقت اراضی فلسطینی
کد خبر: 4097291
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷

قبرهای جعلی؛ راه جدید اسرائیل برای سرقت اراضی فلسطینی

رژیم صهیونیستی با ایجاد قبرهای جعلی در مناطق مختلف شهر قدس به دنبال راهی جدید برای سرقت اراضی فلسطینیان است.

به گزارش ايکنا، به نقل از معا، قبرهای بدون مرده، اقدام جدیدی است که توسط اشغالگران در مناطق مختلف شهر قدس با به کارگیری سنگ‌های عظیم و چيدن آنها به صورت پیوسته و موازی انجام می‌شود تا اینکه در ظاهر به صورت یک قبرستان دیده شود.  

از دهه 70 قرن گذشته، در شهر سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی قبرهایی ايجاد شده که به مرور زمان مساحت آن گسترش یافته است و چندین منطقه از جمله محله وادی‌الربابة، وادی حلوه، هضبة سلوان، الحارة الوسطی و الصلودحا را شامل می‌شود.

در ماه‌های اخیر، مقامات اشغالگر قطعه زمینی را که به‌ عنوان پارکینگ وسایل نقلیه استفاده می‌شد، با ایجاد «قبرهای ساختگی» به یک گورستان تبدیل کرده‌اند.

آن‌ها با ایجاد قبرهای جعلی، به توسعه گورستانی که بین محله وادی حلوه و وادی الربابه قرار دارد، اقدام کرده و دراین مکان سنگ‌هایی عظیم و تابلویی به زبان‌های عربی و عبری قرار داده که نام این قبرستان روی آن حک شده و تهدید کرده‌اند پرتاب زباله در این مکان مشمول جریمه خواهد شد.

فخری ابودیاب، سخنگوی کمیته دفاع از اراضی و املاک سلوان، در این زمینه می‌گوید: ایجاد قبرهای جعلی در این اراضی روشی است که توسط تشکیلات و انجمن‌های شهرک‌سازی اسرائیل برای مصادره و تصرف زمین‌‌ها در قدس و به ویژه منطقه سلوان از آن استفاده می‌شود و در نتیجه از سرمایه‌گذاری و ساخت و ساز ساکنان فلسطینی در این اراضی جلوگیری می‌شود.

وی می‌افزاید: ایجاد قبرهای جعلی در این اراضی راهی برای مصادره زمین‌ها است و نمی‌توان به آن اعتراض قانونی کرد.

ابودیاب خاطرنشان کرد: مقامات اشغالگر با ایجاد قبرهای جعلی در تلاش هستند تا ادعا کنند که از قدیم در این مکان دارای تمدن بوده‌اند و از این طریق تاریخ را تغییر دهند و آثار تاریخی عربی را در شهر قدیم قدس از بین ببرند.

انتهای پیام
captcha