اجرای آئین پرچم‌گردانی حرم حضرت معصومه(س) در دارالقرآن اهل‌بیت
کد خبر: 4097372
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵

اجرای آئین پرچم‌گردانی حرم حضرت معصومه(س) در دارالقرآن اهل‌بیت

مراسم سوگواری وفات حضرت معصومه(س) ویژه دانش‌آموزان، همراه با پرچم‌گردانی پرچم حرم آن حضرت در دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر برگزار شد.

پرچم حرم حضرت معصومه(س)به گزارش ایکنا، مراسم سوگواری و سینه‌زنی وفات حضرت معصومه(س) ویژه دانش‌آموزان مدرسه تلاوت همراه با پرچم‌گردانی پرچم متبرک ضریح حضرت معصومه(س) در مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) برگزار شد.

در این برنامه که با برگزاری نماز مغرب و عشا همراه بود، عبدالله ذاکری، معاون فرهنگی مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) با اشاره به عالم بودن حضرت معصومه(س)  گفت: برخی اینگونه جلوه می‌دهند که اسلام با علم‌آموزی زنان موافق نیست حال آن که زنانی در اهل بیت بودند که عالمه بوده و فعالیت‌های علمی انجام می‌دادند.

وی افزود: درباره علم حضرت معصومه(س) نیز نکاتی در تاریخ ثبت شده است. در زمانی که امام موسی کاظم(ع) در زندان بودند، بسیاری از علما، مراجع و دانشمندان نزد حضرت معصومه(س) ‌آمده و سؤالات خود را می‌پرسیدند و حضرت به مشکلات علمی مراجعان پاسخ می‌دادند و زمانی که امام رضا(ع) قصد رفتن به مرو را کردند؛ علما و فرهیختگان نزد امام آمده و گفتند از این پس سؤالات علمی خود را از چه کسی بپرسیم؟ امام، حضرت فاطمه معصومه(س) را معرفی کرده و فرمودند در نبود من معصومه پاسخگوی سؤالات شماست و اینگونه امام رضا(ع) حضرت معصومه را تأیید کردند.

ذاکری الگوی حضرت معصومه(س) را دو امام عصر، یعنی پدر و برادرشان دانست و افزود: حضرت معصومه(س) تسلیم ولایت امامِ زمان خود بود و از فدا شدن در راه ولایت باکی نداشت. چه در زمان موسی بن جعفر(ع) و چه در زمان امامت حضرت رضا(ع) که در تثبیت امامت امام رضا(ع) در مقابل واقفیه نقش بسزایی ایفا کرد.

مؤسسه دارالقرآن اهل‌بیت(ع) به نشانی خمینی‌شهر، بلوار شهید منتظری، نبش کوچه ۸۶ واقع شده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha