آموزش نوین علوم قرآنی؛ لازمه تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ + عکس
کد خبر: 4109711
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

آموزش نوین علوم قرآنی؛ لازمه تحقق تربیت ۱۰ میلیون حافظ + عکس

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان کشور آموزش نوین در علوم قرآنی را یکی از ضرورت‌های محقق شدن سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم دانست.

محمدتقی مبشریبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی مبشری، معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه فرهنگیان کشور طی بازدید از مؤسسه فرهنگی ـ مردمی دارالقرآن اهل‌بیت(ع) گفت: در کل کشور 98 پردیس دانشگاهی وجود دارد که تعداد حافظان قرآن به صورت موضوعی به 10 هزار نفر می‌رسد و با تدوین برنامه‌ای در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی قطعاً این آمار در سال آینده افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت‌های زیاد دانشجومعلمان افزود: انتظار داریم دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان در دوره‌های مربیگری قرآن کریم، زمینه‌های ورزشی، امداد و نجات و تولید محتوا نیز فعال‌تر باشند تا نیاز دانش‌آموزان را به طور کامل برطرف کنند و بتوانند استعدادهای ذاتی یک دانش‌آموز را با نگاه اول شکوفا کنند.

مبشری شناخت جریان‌های سیاسی و احزاب کشور را توسط دانشجومعلمان ضروری خواند و گفت: ایجاد قوه تعلیم و تربیت از ضروریات امروز جامعه است که از مسئولان ارشد کشوری خواستار پیگیری این موضوع هستیم.

وی ایجاد آموزش نوین در علوم قرآنی را یکی از ضرورت‌های محقق شدن سخنان مقام معظم رهبری پیرامون تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم دانست.

در این دیدار همچنین مسئولان دارالقرآن اهل‌بیت(ع) آمادگی خود را در راستای همکاری دوجانبه با دانشگاه فرهنگیان کشور اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha