قاری مصری و تلاوت در اروپا و آمریکا + عکس و فیلم
کد خبر: 4097397
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

قاری مصری و تلاوت در اروپا و آمریکا + عکس و فیلم

«سعید یوسف ابوفیوض»، قاری مصری از اهالی شهر «دِسوق» در استان «کفر الشیخ» مصر است که در 11 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الیوم السابع، سعید یوسف ابوفیوض، مدرس الازهر، قاری وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر و عضو شورای اتحادیه قاریان این کشور است و عشق و ارادتش به قرآن در صوت زیبایش نمود دارد و تلاوت‌هایش در مناطق مختلف شنیده شده است.

سعید ابوفیوض که در دانشکده علوم قرآن طنطا، تحصیلاتش را به پایان رسانده است،به الیوم السابع می‌گوید: به تعدادی از کشورهای اروپایی و عربی و آمریکا و انگلیس برای برپایی محافل انس با قرآن، کنفرانس‌ها و نشست‌ها و احیای ماه رمضان، سفر کرده‌ام و در کشورهای اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، ایتالیا، سوئیس، دانمارک و هلند و کشورهای عربی مانند عربستان و مراکش تلاوت داشته‌ام.

وی درباره تکریم خود در کشورهای مختلف می‌گوید: برخی مراکز اسلامی از من تجلیل کرده‌اند و دکترای افتخاری اداره امور مسلمانان آلمان و انگلیس را دریافت کرده‌ام.

این قاری مصری تصریح کرد: تلاوت «شحات محمد انور» را دوست دارم و احساس می‌کنم که صوت من شبیه تلاوت این قاری مصری است.

وی می‌گوید: مسلمانان حقیقی در غرب در رفتار، پایبندی به تعالیم اسلامی، صداقت و خلوص نیت خیلی از ما بهترند و بیشتر آنان به ویژه در آمریکا و انگلیس از من می‌خواهند که آخرین آیات سوره حشر را برایشان تلاوت کنم.

سعید ابوفیوض همچنین تصریح کرد: حدود 6 ماه کامل در کشورهای اروپایی و آمریکایی  به ویژه در بوستن و نیویورک در سفر بوده‌ام؛ سفری معنوی که تأثیرپذیری از آن قابل تصور نیست.

این قاری مصری ادامه داد: بزرگ‌ترین محفلی که در آن شرکت داشته‌ام، در آمریکا و انگلیس بوده که در آن 10 هزار نفر از زنان و مردان حضور داشته‌اند.

وی درباره این‌که کشورهای عربی کدام یک از قاریان را بیشتر می‌پسندند، گفت: این کشورها بیشتر تلاوت‌های عبدالباسط محمد عبدالصمد و شیخ الحصری را ترجیح می‌دهند.

انتهای پیام
captcha