درگذشت سالخورده‌ترین حافظ قرآن در «کفرالشیخ» مصر
کد خبر: 4191216
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

درگذشت سالخورده‌ترین حافظ قرآن در «کفرالشیخ» مصر

شیخ شوقی عبدالعاطی نصر سالخورده‌ترین حافظ قرآن کریم در استان کفرالشیخ مصر بعد از 80 سال خدمت به قرآن کریم در سن 90 سالگی درگذشت.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، شیخ شوقی عبدالعاطی نصر، سالخورده‌ترین حافظ و معلم قرآن در استان کفرالشیخ مصر و یکی از سالخورده‌ترین حافظانمصری پس از بیش از 8 دهه خدمت به قرآن کریم و تربیت چندین نسل از قاریان و حافظان قرآن کریم در مصر، در سن 90 سالگی درگذشت.

به گفته عصام شوقی عبدالعطی نصر، مدیرکل پیشین اداره ارشاد و وعظ دینی و پسر این حافظ درگذشته، وی در سال 1933 در روستای خاطر شهرستان بیلا واقع در استان کفرالشیخ متولد شد و سپس در کمتر از 10 سالگی کل قرآن کریم را حفظ کرد و سپس به عنوان حافظ قرآن و عضو الازهر به کار مشغول شد.

شهرستان بیلا یکی از مهمترین مراکز قرآن در مصر و زادگاه قاریان بزرگی چون شیخ ابوالعینین شعیشع است. شیخ شوقی عبدالعاطی نصر زندگی خود را وقف آموزش قرآن به مردم روستای خود و بیش از 8 دهه عمر خود را صرف این کار کرد. حافظان استان کفرالشیخ و همچنین حافظان قرآن از سایر استان‌های مصر نیز برای تلاوت قرآن و تصحیح قرائت خود نزد او می‌آمدند؛ به شکلی که شیخ شوقی عبدالعاطی به چهره‌ای قرآنی در کل مصر تبدیل شده بود.

فرزند این استاد قرآنی با بیان اینکه شیخ تقریباً در تمام عمر خود به آموزش حفظ و تلاوت قرآن به کودکان و نوجوانان زادگاه خود می‌پرداخت و همچنین استاد اخلاق نیز بود و بسیاری از حافظان نزد او آداب تلاوت را آموخته بودند، افزود: شیخ پس از بیماری کوتاهی درگذشت و آیت‌الکرسی آخرین آیه شریفه‌ای بود که تلاوت کرد.

حفظ قرآن از کودکی در مکتبخانه‌های قرآنی و به دست استادان، مهم‌ترین شیوه حفظ و تلاوت قرآن در مصر بوده که پرچم‌دار حفظ و تلاوت قرآن در جهان اسلام است.

انتهای پیام
captcha