اهتمام به رفع استیجاری بودن مراکز و پایگاه‌های بهداشت استان قم
کد خبر: 4097588
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰

اهتمام به رفع استیجاری بودن مراکز و پایگاه‌های بهداشت استان قم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یکی از مشکلات برخی از مراکز و پایگاه‌های بهداشتی، استیجاری بودن آن‌هاست که با توجه به اهمیت بهداشت و سلامت، نمی‌توان از آن غفلت کرد و باید همه دستگاه‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی قم به این امر اهتمام داشته باشند.

در جهت رفع استیجاری بودن مراکز بهداشتی نمی‌توان غفلت کردبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی استانداری قم، جلسه گروه کاری تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان قم، به ریاست احمد حاجی‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم و با حضور مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و معاونین و جمعی از مدیران استان امروز 15 آبان‌ماه برگزار شد.

در این جلسه موضوعاتی از جمله سالمندان و برگزاری جلسه شورای سالمندان، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قم شهر بدون دخانیات، بیماری‌های غیرواگیر و... بحث و تبادل‌نظر شد.

احمد حاجی‌زاده، معاون استاندار قم در این جلسه با تأکید بر اینکه جلسات استانداری دیگر گزارش محور نبوده و کارکرد محور است اظهار کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا بتوانیم مشکلات مردم را برطرف کرده و ازاین‌رو در جلسه باید اقداماتی که انجام‌شده و به نتیجه رسیده است، مطرح شوند.

وی افزود: بهداشت و سلامت برای ما بسیار مهم است و به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان از آن غفلت کرد و باید همه دستگاه‌ها در کنار دانشگاه علوم پزشکی قم به این امر مهم اهتمام داشته باشند.

مهدی مصری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، نیز در این جلسه بر تعمیق شبکه‌های بهداشت و درمان تأکید کرد و گفت: یکی از مشکلات برخی از مراکز و پایگاه‌های بهداشتی، استیجاری بودن آن‌هاست که در راستای رفع این مشکلات با نهادهای مربوطه صحبت و انتظار کمک برای رفع مشکل را داریم.

مصری با اشاره به طرح قم شهر بدون دخانیات گفت: شاهد وجود مراکز گسترده عرضه دخانیات در قم هستیم که نباید این مجوزها صادر شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه برخی از مراکز بدون مجوز نیز اقدام به عرضه سیگار می‌کنند گفت: انتظار است تا نظارت‌های مربوط به این امر توسط دستگاه‌های مربوطه انجام و از سوی دیگر قانون مالیات بر سیگار توسط مصرف‌کننده اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha