سرمایه‌گذاری بانک اسلامی دبی در طرح‌های حامی محیط زیست
کد خبر: 4097718
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

سرمایه‌گذاری بانک اسلامی دبی در طرح‌های حامی محیط زیست

بانک اسلامی دبی، برنامه جدید خود را برای تأمین مالی پروژه‌های زیست محیطی و اجتماعی در امارات اعلام کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از زاویه، بانک اسلامی دبی در حال برنامه‌ریزی برای تأمین مالی پروژه‌های زیست محیطی و اجتماعی در راستای چارچوب جدید تأمین مالی پایدار است.

در بیانیه این بانک آمده است که این چارچوب به وام‌دهنده اجازه می‌دهد تا اوراق قرضه مرتبط با پایداری محیط زیست را برای تأمین مالی پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل و نقل پاک، ساختمان‌های سبز، مدیریت فاضلاب و همچنین حمایت از ایجاد شغل و مسکن ارزان‌قیمت منتشر کند و در این زمینه‌ها به اعطای وام بپردازد. 

تقاضای سرمایه‌گذاران برای تأمین مالی پروژ‌های مرتبط با توسعه پایدار افزایش یافته است و با افزایش فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها علاقه سرمایه‌گذاران در خلیج‌فارس و خاورمیانه بیشتر شده است.

دو کنفرانس بزرگ بعدی تغییرات اقلیمی، COP27 و COP28، به ترتیب در مصر و امارات متحده عربی برگزار خواهند شد.

امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در ارتقای تأمین مالی پایدار در تمامی بخش‌ها به عنوان یک مرکز مالی بزرگ جهانی انجام داده است. اعلامیه مالی دبی در مورد تأمین مالی پایدار، برنامه سبز امارات متحده عربی 2015-2030، برنامه ملی تغییر اقلیم 2017-2050 و ابتکار استراتژیک Net Zero 2050 که اخیراً رونمایی شده است، نقشه راه این کشور در زمینه حفظ محیط زیست را نشان می‌دهند.

امارات متحده عربی سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را برای ارتقای تأمین مالی پایدار در تمام صنایع انجام داده است و هر دو سازمان تنظیم مقررات خدمات مالی (FSRA) در ابوظبی و سازمان خدمات مالی دبی (DFSA) در حال انجام اقدامات بیشتر برای حمایت از رشد مالی پایدار در امارات متحده عربی هستند.

انتهای پیام
captcha