فراخوان کمک به مسجدالاقصی برای جلوگیری از یهودی‌سازی
کد خبر: 4098164
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲

فراخوان کمک به مسجدالاقصی برای جلوگیری از یهودی‌سازی

صاحب‌نظران در امور قدس در فراخوانی خواستار توجه بیشتر به مسجدالاقصی پس از پیروزی راست‌گرایان اسرائیلی در انتخابات اخیر کنست شده‌اند.

به گزارش ایکنا، به نقل از شهاب نیوز، متخصصان خواستار حمایت از مسجدالاقصی و حضور در آن برای مقابله با نقشه‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان پس از پیروزی احزاب راست افراطی در انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی شده‌اند.

حسن خاطر، کارشناس امور قدس و شهرک‌سازی، در سخنانی تأکید کرد که هجوم شهرک‌نشینان به مسجد مبارک الاقصی بی سابقه است.

وی با بیان اینکه اشغالگران به یهودی‌سازی قدس سرعت بیشتری می‌دهند و از راه‌ها و ابزارهای مختلفی هم برای این کار استفاده خواهند کرد، افزود: تداوم این اقدامات، اوضاع را به مرحله انفجار خواهد رساند.

این کارشناس امور قدس و شهرک‌سازی خاطرنشان کرد: بن گویر، متحد نتانیاهو در انتخابات اخیر با یورش‌های خود به الاقصی به شهرت رسید و این موضوع به او کمک کرد تا در انتخابات اخیر پیروز شود، زیرا رهبران افراطی اشغالگر برای به‌دست آوردن دستاوردهای سیاسی به نفع خود، علیه مردم ما جنایت می‌کنند.

زیاد بحیص، کارشناس امور قدس نیز به نوبه خود گفت: دفاع از مسجدالاقصی تنها خط سیاسی ما است که فلسطینی‌ها باید در همه جا از آن پیروی کنند.

وی خاطرنشان کرد: جناح راست و راست افراطی در انتخابات اخیر کنست پیروز شد و این تهدیدی برای مسجدالاقصی است. همچنان که دولتی که روی کار خواهد آمد نیز خطری برای مسجدالاقصی به حساب می‌آید.

در بحبوحه فراخوان فلسطینی‌ها برای حمایت از قدس و مسجدالاقصی، شهرک‌نشینان تحت حمایت شدید نیروهای پلیس اسرائیل به یورش‌های روزانه خود به این مکان ادامه می‌دهند؛ امری که کارشناسان و صاحب‌نظاران را بر آن داشته است تا نسبت به خطراتی که شهر قدس و مسجدالاقصی را تهدید می‌کند، بیش از پیش هشدار دهند.

انتهای پیام
captcha