پژوهشگران برتر یزدی تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4098187
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

پژوهشگران برتر یزدی تجلیل می‌شوند

شورای پژوهشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در فراخوانی از قدردانی و تجلیل از پژوهشگران برتر در محورهای فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت هفته پژوهش خبر داده است.

فراخوان پژوهش‌های برتر فرهنگی، هنری و اجتماعی یزدبه گزارش ایکنا از یزد، شورای پژوهشی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در فراخوانی از قدردانی و تجلیل از پژوهشگران برتر در محورهای فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت هفته پژوهش خبر داد.

در این فراخوان آمده است: 

«این نهاد به منظور قدردانی و حمایت از پژوهشگران ارجمندی که در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی با تأکید بر موضوعات مرتبط با استان یزد به مطالعه و پژوهش می‌پردازند، برگزار می‌کند:

از تمامی محققان، پژوهشگران و مراکز مطالعاتی پژوهشی دعوت می‌شود، یک نسخه از آثار پژوهشی خود اعم از طرح‌های پژوهشی، پایان نامه دکترا و کارشناسی ارشد را که از سال 1399 تاکنون در محورهای زیر پایان یافته است، را به واحد پژوهش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ارسال کرده تا همزمان با هفته پژوهش برترین‌ها در محورهای فرهنگی، هنری و اجتماعی انتخاب و از پژوهشگران برتر تجلیل به‌عمل آید.

فرهنگی

فرهنگ عمومی: سرمایه فرهنگی، فرهنگ عامه، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، سیاستگذاری فرهنگی، ادبیات و داستان، مطالعه و کتابخوانی، آینده‌نگری فرهنگی، سنجش فرهنگی، سلامت و محیط زیست، هویت فرهنگی، چشم انداز فرهنگی

فرهنگ رسانه: رسانه‌های محلی، رسانه‌های جدید و فضای مجازی، بازی‌های رایانه‌ای، خبرگزاری‌ها و مطبوعات

فرهنگ دین: قرآن و عترت، آیین‌ها و مراسم عاشورایی، ایثار و شهادت، پیاده‌روی اربعین، وقف و امور خیریه، مسجد و نماز.

سایر موضوعات: حج و زیارت، حجاب و عفاف، امر به معروف و نهی از منکر، مهدویت.

هنری

سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، معماری هنرهای سنتی مد و لباس، موسیقی.

اجتماعی

تاریخ و میراث گذشتگان مفاخر، رجال و نخبگان، آسیب‌های اجتماعی، کار و اقتصاد، زنان و جوانان، ورزش‌های بومی و بازی‌های محلی، خانواده، جمعیت و فرزندآوری، ازدواج آسان، مهاجرت، نشاط و رضایت از زندگی.

از طرح‌ها و پایان نامه‌های منتخب با موضوع  سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» به صورت ویژه تجلیل می‌شود.

مهلت نهایی ارسال آثار سوم آذرماه جاری است و لازم به‌ذکر است با توجه به اینکه مقاله و کتاب اعم از تألیف و ترجمه در انتخاب پژوهش‌های فرهنگی و هنری برتر شرکت داده نمی‌شود، از ارسال آنها خودداری شود.

آثار برگزیده عودت داده نمی‌شود و برگزیدگان می‌توانند از اثر ارسالی خود مقاله‌ای تدوین کرده و برای چاپ در فصلنامه تخصصی فرهنگ یزد ارسال کنند. ارسال خلاصه‌ای کوتاه از پژوهش در دو صفحه تایپ شده به همراه نسخه اصلی الزامی است.

نشانی ارسال آثار: یزد، بلوار دانشجو، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، واحد پژوهش، تلفن: 4-36247111 داخلی 273

پست الکترونیکی ارسال فایل اثر: f.farhangeyazd@gmail.com»

انتهای پیام
captcha