لزوم تشکیل گروه‌های جهادی «شهید شهرکی» در سیستان‌و‌بلوچستان
کد خبر: 4098296
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان بیان کرد:

لزوم تشکیل گروه‌های جهادی «شهید شهرکی» در سیستان‌و‌بلوچستان

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان گفت: پیشنهاد می‌شود طلاب گروه‌های جهادی به‌نام «شهید سجاد شهرکی» تشکیل و در عرصه‌های مختلف به‌صورت تخصصی برای خدمت کردن به مردم وارد کار شوند.

آیت‌الله محامی امام‌جمعه زاهدانبه گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله مصطفی محامی، نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام‌جمعه‌ زاهدان روز گذشته،17 آبان‌ماه در مراسم بزرگداشت شهادت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سجاد شهرکی در محل حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان، گفت: حضرت ابراهیم(ع) و خانواده ایشان توحیدی بودند، همه هستی و زندگی خود را در راه اعلای کلمه توحید هزینه کرده و خداوند متعال نیز به درستی از آنها قدرشناسی کرد.

وی ادامه داد: خداوند متعال نقاط عطف زندگی این بزرگواران را در قرآن کریم یاد کرده است؛ چه هنگام استدلال ایشان برای تبلیغ توحید، چه هنگام مقاومت برای مقابله با بت‌پرستان و چه هنگامی که برای هدایت مردم از همه ابزارها و امکانات استفاده کرد.

امام‌جمعه‌ زاهدان افزود: در نهایت حضرت ابراهیم(ع) در سن پیری صاحب فرزند شد و آنچه را که همسر و فرزند ایشان انجام دادند خداوند نقل کرده و آن را سنتی در حج مسلمانان قرار می‌دهد و بنای خانه کعبه را نیز به دست حضرت ابراهیم(ع) و حضرت اسماعیل(ع) قرار می‌دهد و هنگام پیری و نیاز به فرزند نیز ایشان مامور می‌شوند تا فرزند خود را در راه خدا قربانی کنند.

آیت‌الله محامی با بیان اینکه وقتی، حضرت ابراهیم(ع) امر پروردگار را نقل می‌کند، حضرت اسماعیل(ع) با نگاه توحیدی عرض می‌کند هر آنچه از جانب خداوند امر شده را انجام بده و ان‌شاءالله مرا از صابران خواهی یافت، با اشاره به فرمایش خداوند متعال در قرآن، افزود: وقتی که خداوند متعال حضرت ابراهیم(ع) را به شیوه‌های متعدد امتحان کرد و حضرت از این امتحان الهی سربلند و سرافراز بیرون آمد، خداوند فرمود: «من تو را برای مردم امام قرار می‌دهم» و حضرت پس از مقام نبوت و با سربلندی در امتحانات الهی، به این مدال مفتخر می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: یکی دیگر از مدال‌هایی که خداوند به حضرت ابراهیم(ع) می‌دهد معرفی کردن ایشان به عنوان «پدر امت توحیدی و پدر جامعه اسلامی» است.

آیت‌الله محامی افزود: حضرت ابراهیم(ع) از همه هستی خود برای دعوت و تقویت جبهه دین سرمایه‌گذاری و خداوند نیز به خوبی از او سپاسگزاری کرد و نام و یاد او را تا دوره بعثت حضرت‌ محمد(ص) و ائمه اطهار(ع)، زنده نگه داشت.

وی با بیان این مطلب که اگر انسان از وجود خود در مسیر حق سرمایه‌گذاری کند هدر نمی‌رود، تصریح کرد: یکی از مصادیق پیروان حضرت ابراهیم(ع) و مردان جبهه توحید، شهدا و خصوصاً شهید حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سجاد شهرکی این است که زندگی خود را صرف دین و دیانت و دفاع از جبهه حق، اسلام و مکتب اهل بیت نمودند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: شهید شهرکی با از خود گذشتگی و انگیزه الهی در راه اعلای کلمه توحید، ترویج اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تلاش کرد و خداوند نیز مزدش را به او اعطا نمود.

آیت‌الله محامی با اشاره به دیدارش با خانواده این شهید روحانی و سخنان مادرش که فرزندم خودش را سرباز امام زمان(عج) می‌دانست و خوشا به حال او که به خوبی سربازی و زندگیش را در این مسیر هزینه کرد، تصریح کرد: شهید حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سجاد شهرکی در فعالیت‌های فرهنگی،‌ جهاد تبیین، تبلیغ دین و امور مسجد موفق و مسجدی پر رونق و شاداب داشتند و هنگامی که آشنایی ما بیشتر شد از ایشان برای همکاری در حوزه‌های علمیه دعوت کردیم که با دغدغه پیگیر مسائل بودند.

وی در ادامه گفت: فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، رسیدگی به مردم، توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، کارآفرینی و اقدام برای ترک اعتیاد مردم از جمله فعالیت‌های شهید حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سجاد شهرکی بود.

امام‌حمعه زاهدان ادامه داد: این شهید در فعالیت‌های اجتماعی، علمی و فرهنگی پیشتاز و نمونه است از این جهت که یک طلبه با از خودگذشتگی و انگیزه الهی تمام قد و با همه امکانات در راه اعلای کلمه توحید، ترویج اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تلاش کرد و همه هستی خود را در این جهت صرف کرد و خداوند نیز به خوبی سپاسگزاری و مزدش را به او اعطا کرد به گونه‌ای که در غروب عید ولادت امام حسن عسکری(ع)، در شب جمعه، هنگام اذان و در مقابل مسجد پرونده عمل او به شهادت ختم شد.

آیت‌الله محامی با بیان این مطلب که عملکرد خالصانه و تلاش مجاهدانه، چنین مزدی را از خدا می‌خواهد و البته شهادت تازه مزد اولیه است و در ادامه بر سفره احسان خداوند خواهد نشست و متنعم خواهد شد، افزود: این آغاز سرازیر شدن لطف الهی است، پیامی که زندگی حضرت ابراهیم(ع) و اینگونه شهادت‌ها دارد این است که مسئولیت ما سنگین‌تر می‌شود و همه باید تلاش کنیم تا جای خالی او را پر کرده و به کوری چشم دشمنان ده‌ها و صدها شهید شهرکی تربیت و هر کس به هر نحوی می‌تواند نقش آفرین باشد.

وی تصریح کرد: اگر فرزندانی با استعداد داریم، آنها را به حوزه‌های علمیه بفرستیم تا بتوانند جای این شهید را پر کنند، مدیران و اساتید حوزه نیز باید تلاش مضاعف داشته و طلاب عزیز را بهتر و بیشتر تربیت کنند تا بتوانند با انگیزه الهی و کسب همه آمادگی‌های لازم در این جبهه حضور پیدا و فعالیت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: طلابی که در این مسیر هستند نیز باید خود را بهتر و بیشتر آماده و شهید شهرکی را الگوی خود قرار دهند و برای تحصیل علم، تهذیب نفس، کسب مهارت‌های لازم برای نقش آفرینی در جبهه فرهنگی جامعه، تخلق به اخلاق الهی و تعدب به آداب الهی تلاش خود را به‌کار گیرند و انسانی عالم، فرهیخته، بصیر و مردم‌دار باشند تا بتوانند به خوبی برای ولایت فقیه و حضرت ولیعصر(عج) سربازی کنند.

آیت‌الله محامی گفت: از جمله پیشنهادات ما این است که طلاب گروه‌های جهادی به‌نام شهید شهرکی تشکیل و در عرصه‌های مختلف به‌صورت تخصصی وارد کار شوند و همچنین گروه‌هایی برای خدمت در عرصه‌های مختلف به مردم تشکیل دهند.

انتهای پیام
captcha