مسئولان مزایای صندوق بیمه روستائیان و عشایر را تبیین کنند
کد خبر: 4098502
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

مسئولان مزایای صندوق بیمه روستائیان و عشایر را تبیین کنند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، ثبات و پایداری صندوق و از بین بردن فقر مطلق در روستاها را از اهداف صندوق بیمه روستائیان و عشایر دانست و گفت: مسئولان مزایای صندوق بیمه روستائیان و عشایر را تبیین کنند.

بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزانبه گزارش ایکنا از لرستان، بیت‌الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، امروز، ۱۹ آبان، در شورای اداری استان لرستان، اظهار کرد: یکی از حوزه‌های اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران، بیمه‌های اجتماعی هستند که مردم از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بیمه برای ما و آینده فرزندان است و نظام جمهوری اسلامی ایران برای بیمه اهمیت ویژه قائل است، تصریح کرد: کشاورزان، روستائیان و عشایر مستحق خدمت هستند و الگوی نظام اسلامی ایران مبتبی بر عدالت است به طوری‌که اصل ۲۹ قانون بر همگانی بودن بیمه تأکید دارد.

برقراری با بیان اینکه برای تحقق عدالت اجتماعی مؤلفه‌های بسیاری وجود دارد که یکی از این آنها عدالت چتر بیمه‌ای است، گفت: صندوق بیمه روستائیان و عشایر از سال ۸۴ آغاز به‌کار کرد اما در جامعه کمتر شناخته شده است لذا ضرورت دارد مسئولان مزایای صندوق بیمه روستائیان و عشایر را تبیین کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه در صندوق بیمه روستائیان و عشایر امکان نقل و انتقال سوابق بیمه وجود دارد، ادامه داد: در صندوق بیمه روستائیان و عشایر دولت کارفرما است کمااینکه کشاورزان و عشایر مولدین جامعه هستند از طرفی امنیت اجتماعی را مدیون کشاورزان می‌دانیم به طوری‌که جامعه روستایی ۱۱ هزار شهید تقدیم ارزش‌های اسلامی کرده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد تبیین مقام معظم رهبری باید در تمام حوزه‌ها اجرایی شود، ادامه داد: در حوادث اخیر هم باید تبیین کنیم و فاصله خود را با نسل جوان کم نکنیم.

برقراری با بیان اینکه کسانی که ۱۸ تا ۵۰ سال هستند می‌توانند در صندوق بیمه روستائیان و عشایر بیمه شوند، ادامه داد: جامعه هدف صندوق بیمه روستائیان و عشایر ۱۰ میلیون نفر است و باید رویکرد و نگاه ما باید افزایش چتر بیمه‌ای باشد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با بیان اینکه ۱۸۰۰ هزار کارگزار در صندوق بیمه روستائیان و عشایر فعالیت دارند، ادامه داد: هدف‌گذاری ما بیمه یک‌ میلیون روستایی و عشایری در طول یک سال است.

وی با اشاره به اینکه سطوح درآمدی صندوق بیمه روستائیان و عشایر را در گذشته بالا نبرده بودند و با روی کار آمدن دولت سطوح درآمدی را ۶۰ درصد افزایش یافته است، گفت: بیمه روستائیان و عشایر، ثبات و پایداری صندوق و از بین بردن فقر مطلق در روستاها از هدف صندوق بیمه روستائیان و عشایر است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به تدوین سند افق پنج‌ساله این صندوق خبر داد و گفت: استاندار لرستان از استانداران پیشگام در حوزه حمایت از صندوق بیمه روستائیان و عشایر است که مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha